نفوذگر|کریستال شونده|پایه سیمانی

نفوذگر|کریستال شونده|پایه سیمانی

کد مطلب : 573

ملات آب بند با خاصیت کریستال سازی قابلیت نفوذ به سطح بتن

 

شرح آب بند کریستال شونده بتن

 

گونه ای از مواد آب بند کننده کریستال ساز، با قدرت نفوذ بسیار زیاد به داخل بتن می باشد که برای آب بندی و محافظت بتـن در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی مخرب کاربرد دارد . پس از اجرا روی سطح بتـن، طبق قانون لوله های مویین با مکانیزم اسمزی به داخل بتن نفوذ نموده و با آهک آزاد و رطوبت موجود واکنش داده و تمامی ترک ها و لوله های مویین را با ساخت کریستال های سوزنی پر می کند و بتن را در برابر نفوذ آب ، یون ها و مواد شیمیایی مخرب موجود در انواع فاضلاب و آب دریا مقاوم می سازد . پودر نفودگر کریستال ساز را به روشهای مختلف دوغابی ، اسپری و خشک می توان روی سطح اجرا نمود وبه روش بلورسازی داخل بتن ، آب بندی دائمی را برای سازه مهیا نمود . فرآیند کریستال سازی نفوذگر، دائمی است و در صورت قرار گرفتن در مجاورت آب ، به دلیل خاصیت آب دوست بودن ، عمل کریستال سازی ادامه خواهد یافت . این روش آب بندی دائمی است و هیچ گونه خطر و اثر سوئی برای آب آشامیدنی ندارد . از کاربردهای ویژه نفوذگر کریستال ساز ، آب بندی سازه هایی است که در آنها خطر نفوذآب به صورت فشار منفی وجود دارد.

 

 

ممانعت از تخریب بتن با استفاده از تکنولوژی‌های کریستالی

با استفاده از موا نفوذگر کریستال شونده می‌توان از بتن در برابر آسیب‌های بسیاری محافظت نمود و بر عوامل مخرب زیادی غلبه نمود. از جمله مواردی که می‌توان از این تکنولوژی در مقابله با عوامل مخرب استفاده نمودعبارتند از

 

آب مازاد اختلاط

استفاده آب بیش از حد مجاز در ساخت بتن منجر به آسیب‌های جدی چون کاهش مقاومت فشاری، افزایش ترک‌های ناشی از جمع شدگی، افزایش میزان تخلخل و ضعف آب‌بندی، کاهش مقاومت در برابر سایش و فرسایش و کاهش دوام می‌شود. آب مازاد اختلاط که بیش از آب مورد نیاز برای فرایند هیدراسیون است، منافذ و مسیرهای مویینه در بتن باقی می‌گذارند که نهایتاً مسیر ورود آب و مواد شیمیایی به بتن خواهند بود. نفوذ آب و مواد شیمیایی چون کلرایدها، سولفات‌ها و دی‌اکسید کربن منجر به تخریب بتن به مرور زمان می‌شوند. سیستم نفوذگر کریستال شونده با تشکیل کریستال‌های نامحلول سوراخ‌ها و منافذ را مسدود کرده و ترک‌ها را طی فرایند خود ترمیم شوندگی پر می‌کنند. کریستال‌ها در کلیه مسیرهای آب تشکیل می‌شوندو با ایجاد ساختار شبکه‌ای و متراکم در توده بتن آن را نفوذناپذیر می‌نمایند.

 

کاور بتنی ناکافی

قرار گرفتن آرماتورهای تقویت‌کننده فلزی در فاصله نزدیک از سطح خارجی بتن منجر به ترک خوردگی، تخریب در اثر سیکل‌های یخ و ذوب و خوردگی آرماتورها می‌شود. زمانیکه کاور بتنی روی آرماتورها کافی نباشد، شبکه‌های فلزی در معرض خوردگی و زنگ زدایی قرار می‌گیرند. از آنجاییکه سرعت انبساط و انقباض فلز تحت تأثیر تغییرات دمایی، با بتن متمایز است، انبساط فلز باعث ایجاد نیروهای داخلی در بتن می‌شود. زمانیکه این نیروها از مقاومت کششی بتن بیشتر می‌شوند بتن ترک می‌خورد. همچنین در بتن‌های نفوذپذیر با کاور ناکافی، آب و مواد شیمیایی خورنده به راحتی به بتن نفوذ کرده و به شبکه آرماتورها دسترسی می‌یابند. وقتی فلز در معرض محیط خورنده قرار می‌گیرد، خوردگی اتفاق می‌افتد و ترک خوردگی یکی از عواقب آن است. سیستم آب‌بندی کریستال شونده می‌تواند تأثیر منفی کاور ناکافی را تا حد زیادی خنثی نماید. این سیستم در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی بداخل بتن مقاومت کرده و دسترسی آن‌ها را به آرماتورهای تقویت‌کننده محدود می‌نماید. همچنین در صورت مصرف این سیستم، ترک‌های مویین، ترمیم شده و مسیر عبور آب و فاکتورهای مخرب مسدود می‌گردد.

 

عیوب ساخت

مشکلات نازک کاری و عملیات تکمیلی، کرموشدگی، نقایص مربوط به قالب بندی در این دسته قرار می‌گیرند. کرموشدگی‌ها نواحی از بین بتن هستند که منافذ و سوراخ‌هایی در آن‌ها باقی مانده‌است. زمانیکه خمیر سیمان نتواند فواصل اطراف سنگدانه‌های درشت را پر کند، این معضل اتفاق می‌افتد. مشکلا نازک کاری و عملیات تکمیلی معمولاً سطوح متخلخل و نفوذپذیر و کم دوامی ایجاد می‌نماید. استفاده از ملات‌های ترمیمی مرسوم معمولاً چسبندگی مناسبی را با سطح بتن برقرار نمی‌نماید و به جهت بروز رفتارهای فیزیکی متفاوت با بتن اصلی تحت اثر تنش و سیکل‌های حرارتی، معمولاً دچار جداشدگی می‌گردند. برخلاف ملات‌های مرسوم، مواد کریستالی را می‌توان بر این نواقص پس از برداشت لایه‌های سست اعمال نمود. این مواد چسبندگی بسیار بالایی را با سطح بتن اصلی برقرار نموده و دچار جداشدگی نمی‌گردند.

 

خوردگی آرماتورهای فولادی

بتن سخت شده از مقاومت فشاری خوبی برخوردار است، اما مقاومت کششی ضعیفی دارد. استفاده از آرماتورهای تقویت‌کننده در بتن، امکان بارگذاری در سازه‌ها را مهیا می‌نماید. عمر مفید سازه بتنی تقویت شده، ارتباط مستقیم با سرعت خوردگی آرماتورهای فلزی دارد. زمانیکه آرماتور فلزی در معرض المان‌های خورنده قرار می‌گیرد، دچار خوردگی می‌شود. بتن شدیداً قلیایی است. این قلیائیت منجر به تشکیل لایه تأثیرناپذیر بر سطح فلز می‌شود که آن را در برابر خوردگی محافظت می‌کند. این لایه تنها در PH بالای ۱۲٫۵ دوام می‌یابد و با کاهش PH از بین می‌رود. این کاهش PH در اثر ورود آب و المان‌های مهاجم بداخل منافذ و ترک‌های بتن اتفاق می‌افتد. با تخریب لایه پسیو، خوردگی اتفاق افتاده و اکسید آهن شکل می‌گیرد. محصولات خوردگی حجمی بالاتر از فلز اولیه دارند و نتیجتاً به فضای بیشتری نیازمندند. این امر منجر به ایجاد فشارهای داخلی بیش از مقاومت کششی بتن شده و ایجاد ترک می‌کند. ترک‌های بیشتر و جداشدگی لایه‌ها، خوردگی را تسریع کرده و شرایط را وخیم تر می‌کنند.[۴] مهمترین دلایل خوردگی آرماتورها عبارتند از: وجود ترک در بتن و نفوذ یون کلراید، دی‌اکسید کربن، سولفات و همچنین سیکل‌های یخ و ذوب، واکنش قلیایی سنگدانه‌ها و قرار گرفتن در معرض اسیدها. در نتیجه پاشش نمک‌های یخ زدایی کلرید کلسیم و کلرید سدیم و همچنین در صورت وجود کلراید در سنگدانه‌های طبیعی یا آب اختلاط یا قرار گرفتن در محیط دریایی یا استفاده از افزودنی‌های تسریع‌کننده هیدراسیون حاوی کلراید، بتن در معرض حمله کلرایدها قرار می‌گیرد. دی اکسید کربن در هوا وجود داشتهاز طریق منافذ حاوی هوا به داخل بتن نفوذ می‌کند. دی‌اکسید کربن با هیدروکسید کلسیم واکنش داده و PH عادی بتن را کاهش می‌دهد. طی این فرایند کربناسیون اتفاق می‌افتد که لایه‌های سطحی بتن را نرم می‌کند. هر دو یون‌های کلراید و دی‌اکسید کربن از طریق منافذ بتن نفوذ می‌کنند؛ لذا محدود نمودن و مسدود کردن منافذ راه منطقی جهت ممانعت از بروز این معضلات خواهد بود. با استفاده از تکنولوژی کریستالی، کریستال‌ها در منافذ و لوله‌های مویین تشکیل می‌شوند و تخلخل بتن را کاهش می‌دهند. این آب‌بندی دائمی راه‌های ورود یون‌های کلراید و دی‌اکسید کربن را مسدود می‌نماید. از آنجا که انتشار دی‌اکسید کربن از طریق منافذ حاوی هوا وانتشار یون‌های کلراید از طریق منافذ حاوی آب صورت می‌گیرد لذا مسدود شدن منافذ، فرایند انتشار را متوقف می‌کند. مواد نفوذگر کریستال شونده تأثیر گازهای دی‌اکسید کربن، مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد و دی‌اکسید نیتروژن را که منجر به کربناسیون می‌شوند محدود می‌نماید. سازه‌های بتنی که با سیستم کریستالی محافظت شده‌اند از انتشار کلرایدها ممانعت می‌نمایند. این امر موجب محافظت آرماتورهای تقویت‌کننده فولادی و ممانعت از تخریب‌های ناشی از آن است. همچنین این سیستم‌ها خود فاقد کلراید هستند و به عنوان منبع تأمین کلراید عمل نمی‌کنند.

 

سیکل‌های ذوب و یخ

زمانی که آب حبس شده در بتن منجمد می‌شود، تا حدود ۱۵٪ انبساط حجمی می‌یابد. این انبساط فشارهای داخلی در بتن ایجاد می‌کند. زمانیکه این نیروهای داخلی از مقاومت کششی بتن بیشتر می‌شود، شکست و ترک اتفاق می‌افتد. تخریب ناشی از سیکلهای یخ و ذوب زمانی اتفاق می‌افتد که بتن در حالت اشباع قرار دارد. این امر ارتباط مستقیم با تخلخل بتن دارد؛ لذا کاهش جذب آب در بتن را در برابر سیکلهای ذوب و یخ محافظت می‌نماید.

سیستم نفوذگر کریستالی، آب‌بندی یکپارچه دائمی تأمین می‌نماید که منافذ بتن را مسدود کرده و جذب آب را از هر دو جهت مثبت و منفی محدود می‌کند. وقتی بتن به حالت اشباع در نیامده و تخریب ناشی از سیکل‌های یخ و ذوب نیز در آن اتفاق نمی‌افتد.

 

واکنش قلیایی سنگدانه

سنگدانه‌های حاوی سیلیکا و مواد سیلیسی، به جهت محتوی سیلیکای بالا با یونهای قلیایی در سیمان پرتلند هیدروکسیدهای کلسیم، سدیم و پتاسیم وارد واکنش می‌شوند. بسته به محتوی قلیایی سیمان، PH حدود ۱۲٫۵ تا ۱۳٫۵ خواهد بود. سنگ‌های اسیدی در این محیط شدیداً قلیایی استوار نمی‌مانند. در طی زمان نسبتاً طولانی، در اطراف سنگدانه‌های واکنش پذیر ژلی تشکیل می‌شودکه در حضور آب و رطوبت، متحمل انبساط شدید می‌شود. انبساط و ترک خوردگی در اطراف قطعات سنگدانه اتفاق می‌افتد. محدود کردن یا به تأخیر انداختن واکنش قلیایی سنگدانه‌ها به طریقی با استفاده از تکنولوژی کریستالی میسر است. نگهداشتن بتن در محیط خشک منجر به کاهش سرعت انبساط ژل می‌شود. از آنجائیکه شرط لازم برای انبساط ژل حضور رطوبت است، حذف رطوبت با مسدود نمودن منافذ بتن، از انبساط ژل و آسیبهای ناشی از آن ممانعت می‌نماید. آب‌بندی کریستالی، بتن را در برابر واکنشهای قلیایی سنگدانه‌ها محافظت می‌نماید.

ترک خوردگی

ترک در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود. دو نوع اصلی ترک عبارتند از ترکهای سازه‌ای و ترکهای غیر سازه‌ای. ترکهای سازه‌ای با بارهای زنده و مرده حادث می‌شوند. ترکهای غیر سازه‌ای در اثر جمع شدگی و انقباض بتن در حین کیورینگ، گرادیانهای دمایی و انبساط و انقباض حرارتی تولید می‌شوند. ترکهای غیر سازه‌ای توانایی سازه را در تحمل بار تحت تأثیر قرار نمی‌دهند و معمولاً چندان عمیق نمی‌شوند. اما می‌توانند منجر به سایر تخریبهای بتن شوند. تکنولوژی کریستالی در مورد ترکهای سازه‌ای حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما استفاده از آن می‌تواند تأثیر منفی ترکهای غیر سازه‌ای را در بسیاری موارد کاهش دهد یا خنثی نماید.

کلیه بتن‌های ساخته شده با سیستم‌های پرتلند، در طی فرایند هیدراسیون و کیورینگ مقداری جمع شدگی را تجربه می‌کنند. این انقباض منجر به بروز ترک‌های جمع شدگی موئین در انواع مختلف می‌شود. همچنین زمانیکه بتن تازه در معرض تبخیر شدید آب قرار می‌گیرد، بتن دچار ترک می‌شود. مواد نفوذگر کریستال شونده از دو جهت بروز و رشد این ترک‌ها را محدود می‌نمایند

 

این مواد با تشکیل نانو کریستال در ترکها، آن‌ها را مسدود کرده و از جریان آب به داخل آن‌ها ممانعت می‌نمایند. خاصیت خود ترمیم شوندگی مواد کریستال شونده، ترکهای حاصل از جمع شدگی تا عرض ۰٫۴ میلیمتر را ترمیم می‌نماید.

مواد نفوذگر کریستال شونده، برای شروع واکنش خود مقداری از آب اختلاط را مصرف نموده و از تبخیر سریع آب جلوگیری می‌نمایند. این امر منجر به کیورینگ بهتر بتن شده و از تشکیل ترک‌ها تا حد زیادی ممانعت می‌نماید.

 

 

خواص و اثرات

 

قدرت نفوذ بسیار زیاد به داخل بتن

 

تشکیل بافت یکنواخت بتن

 

محافظت بتن و آرماتور در برابر خوردگی

 

نفوذ ناپذیر سازی کلیه مقاطع بتنی

 

عدم جلوگیری از تنفس بتن

 

3 PH مقاومت در محیط های باالی 11

 

سرعت و سهولت اجرا

 

سمی نبوده و قابل کاربرد در تماس با آب آشامیدنی است

 

 

موارد کاربرد

 

محافظت و آب بندی سازه های ذیل

 

تصفیه خانه های آب و فاضلاب

 

مخازن آب آشامیدنی و سپتیک ها

 

تونلها , منهولها و ولوپیت ها

 

سازه های زیر زمینی و فونداسیون ها

 

پارکینگ ها و استخر ها

 

کانالهای انتقال آب

 

رفع نشت درزهای اجرایی و درزهای سرد

 

رفع نم زدگی سطوح بتنی

عملکرد نفوذگر و کریستال شونده betogard p30

نفوذگر در اثر واکنش با اجزاء بتن، خود جزئی از بتن می شود و توده ای مقاوم و با دوام تشکیل می دهد. از این رو اثر آن بر بتن را نباید با اثر یک روکش ساده چسبیده به بتن یا روکش پلاستیک مجزی از بتن ممبرین اشتباه کرد.

نفوذگر به عمق بتن نفوذ می کند و تمام لوله های موئینه بتن و ترک های حاصل از جمع شدگی را پر و آب بند می کند.

نفوذگر را می توان از سمت مثبت یا منفی اجراء کرد.

خواص آببندی نفوذگر و نیز مقاومت بتن اجراء شده با نفوذگر در برابر عوامل خورنده شیمیایی کاملا حفظ می شود حتی اگر لایه نفوذگر اجرا شده در سطح بتن زخمی یا کنده شود.

نفوذگر کاملا در برابر فشار هیدرواستاتیکی بالا مقاومت می کند

در مجموع از ممبرین هیدرولیتیک یا سیستم پانل رسی موثرتر و ارزان تر است اجرای آن ساده و از این رو دستمزد اجرای نفوذگر پایین است

مقاومت فشاری بتن را بالا میبرد

در محل درزها کنده پاره یا سوراخ نمی شود

در هنگام پر سازی از پشت نیاز به قرار دادن مش فولادی یا سیمی و دیگر روش های حفاظتی ندارد

ترک ها را تا ضخامت 4 میلی متر پر و آب بند می کند در این مورد عملکرد نفوذگر بسیار بیشتر از پوشاندن یا پل زدن بر روی ترک های موئی یا ترک های حاصل از جمع شدن می باشد

به بتن اجازه تنفس می دهد و از جمع شدن بخار آب جلوگیری کرده و بتن را کاملا خشک می کند

بتن را در برابر مواد شیمیایی مقاوم می سازد . تماس دائم بتن با محلول شیمیایی در محدوده (11-3 = ph) به علاوه بتن را در برابر عوامل مخربی مانند سیکل گرما و سرما، آب های مخرب زیرزمینی، آب دریا، کربنات ها، کلرایدها، سولفات ها و نیترات ها محافظت می نماید

در هنگام اجرا نیاز به خشک کردن کامل بتن نمی باشد چون بر روی بتن مرطوب نیز قابل اجراست

با خشکاندن کامل بتن، آب اطراف میلگرد های داخل بتن را نیز کاملا خشک می کند و بدین ترتیب از پوسیدگی و زنگ زدن میلگرد جلوگیری می کند

غیر سمی است

کاربرد آن در مخازن ذخیره آب از نظر بهداشتی کاملا مورد تایید است

نیاز به زمان کیورینگ طولانی ندارد. (مگر در آب و هوای فوق العاده داغ و رطوبت کم محیط)

 

موارد مصرف

آب بند کننده  نفوذگر کریستال شونده جهت استفاده در موارد زیر کاربرد دارد:

 

ویژه آب بندی مخازن آب، استخر، کانال های آب و تصفیه خانه های آب و فاضلاب

فونداسیون، دیوارهای حایل، برشی، زیر زمین و انبارها

آب بندی چاله آسانسور

عرشه بتنی پل ها

سیستمهای تونل و مترو

سدها و روسازی های بتنی

آب بندی کف سازی های صنعتی

 

مشخصات و ویژگی های نفوذگر و کریستال شونده betogard p30

در اثر اختلاط با آب و اجرا بر سطح بتن مرطوب، فاز مایع ان در اثر مکش لوله های موئینه بتن به داخل آن مکیده شده و در اثر ترکیب مواد شیمیایی خاص با آب و با اجزاء بتن) خصوصا اکسید کلسیم دیگر اکسید های موجود در بتن (تشکیل ترکیبات کریستالی رشد یابنده و سوزنی شکل می دهد که رشد مداوم این کریستال ها به مرور باعث انسداد کامل حفره های مویین و ترک های حاصل از جمع شدگی می گردد. بدین ترتیب علاوه بر آب بندی سطح بتن، کل توده بتن نیز آب بند می شود.

اگر سطح بتن دچار شکستگی یا تخریب شود یا لایه نفوذگر و کریستال شونده پس از 28 روز از سطح بتن تراشیده شود خواص ضد آب آن از بین نمی رود و سازه کماکان آب بند باقی خواهد ماند.

از هر دو سمت مثبت یا منفی و بر روی بتن نو یا کهنه قابل اجراست.

جهت اجرا نیازی به خشک کردن سطح بتن نیست و بر روی بتن سبز(مرطوب) اجرا می شود.

بر روی فشار هیدرواستاتیک بالا کاملا مقاوم است.

از تخریب بتن در اثر تکرار سیکل ذوب و یخ جلوگیری می کند.

در برابر تهاجم بسیاری از مواد شیمیایی خورنده نظیر اسیدها و بازها (ph=3-12)، املاح (کلراید ها، سولفات ها، نیترات ها و غیره)، آب دریا، حلال های شیمیایی و نفتی پاک کننده ها کاملا مقاوم است.

نفوذگر و کریستال شونده از نفوذ کلیه یون های خورنده به داخل سازه بتنی جلوگیری می کند. نفوذ یون کلراید بداخل بتن به خصوص وقتی که غلظت آن در کنار میلگرد داخل بتن به بیش از ppm500 می رسد از ایجاد پوشش محافظ (هیدروکسید کلسیم) در اطراف میلگرد جلوگیری می کند و باعث خوردگی الکترولیتیک میلگرد می شود. استفاده از نفوذگر و کریستال شونده باعث می شود که غلظت یون کلر در اطراف میلگرد هیچگاه به حد فوق نرسد و بدین ترتیب باعث نوعی حفاظت کاتودیک میلگرد درون توده بتن شود.

از جنس بتن و هماهنگ با آن بوده و تابش نور خورشید با تغییرات دما و فشار باعث کنده شدن آن از سطح بتن نمی گردد.

مازاد نفوذگر و کریستال شونده در توده بتن، وقتیکه بتن خشک و آب بند می شود، به صورت غیر فعال باقی می ماند. به مجرد رسیدن اب به ان مجددا فعال شده و عمل کریستال سازی و آب بندی را ادامه می دهد. به علت همین خاصیت، ترک هایی را که بعدا در توده بتن اتفاق می افتد (تا قطر 0، 4 میلی متر) آب بند می کند.

خطر کنده، پاره یا سوراخ شدن منطقی است که مزیت عمده ای نسبت به دیگر روش هاست.

در هنگام پرسازی پشت سازه یا هنگام قرار دادن میلگرد یا شبکه سیمی یا روش های معمول دیگر خطری آن را تهدید نمی کند و در نتیجه نیازی به حفاظت ندارد.

به بتن اجازه تنفس می دهد و بدین طریق به خشک شدن آن کمک می کند.

اجراء آن از روش های دیگر آسانتر است: اغلب یکبار با قلم مو یا اسپری اجراء می شود و مادام العمر سطح اجرا شده را محافظت می کند. میزان مصرف آن با توجه به وضعیت خورندگی محیط می تواند بین 5/1 تا 2 کیلوگرم بر هر متر مربع تغییر کند.

مقاومت فشاری را حدود 5/5 درصد افزایش می دهد.

تجربه نشان داده است که ژل میکروسیلیس باعث افزایش قابل توجه مقاومت فشاری بتن شده و نفوذپذیری بتن را در برابر آب تا حد زیادی کاهش می دهد. از طرف دیگر میکروسیلیس باعث تردی و شکنندگی سازه شده و مقاومت آن در برابر ضربه کاهش می دهد. علاوه براین، با مرور زمان خواص آببندی و مقاومت شیمیایی بتن میکروسیلیسی کاهش یافته و نهایتا سازه و میلگرد درون آن دچار خوردگی می شود. در مکان هایی حفظ خواص ارزشمند میکروسیلیس ضروری باشد می توان با استفاده از پوشش نفوذگر و کریستال شونده در سطح بتن میکروسیلیسی، نقاط ضعف آن را کاهش داد یا بکلی از بین برد.

نفوذگر و کریستال شونده غیر سمی و فاقد حلال است. در نتیجه خطر مسمومیت کارگران یا آتش سوزی منتفی است.

باعث آلودگی آب شرب نمی شود و مورد تایید سازمان های حفظ محیط زیست است

 

 

طريقه ترکیب:

 

BETOGARD P-30 با آب مخلوط و با غلظت مناسب با استفاده از برس های نرم و زیر قابل اجرا میباشد .

 BETOGARD P-30 دو پیمانه با یک پیمانه آب برای اجرا با قلم مو

BETOGARD P-30 دو پیمانه با یک پیمانه آب برای اجرای پاششی با دستگاه

BETOGARD P-30 سه پیمانه با یک پیمانه آب برای تهیه خمیر جهت تعمیرات موضعی

 

 

طريقه استفاده:

 

سطح زیر کار قبلا مرطوب شود.

برای سطوح افقی با برس زیر و برای سطوح عمودی با برس نرم اجرا گردد.

محل ترکها و مواضع تعمیراتی با کاردک یا ماله از خمیر BETOGARD P-30 استفاده میگردد.

باید توجه داشت BETOGARD P-30 دارای سیمان است لذا دوغاب به اندازه محدود در سطل یا استانبولی برای مصرف تا ۲۰ دقیقه تهیه و بلافاصله اجرا تا فعل و انفعال اولیه دوغاب بر روی سطح بطور کامل انجام گیرد.

شرایط دما جهت اجرا بالاتر از ده درجه سانتیگراد است و در شرایط بارانی و یخبندان اجرا نگردد.

بر روی سطوحی که از BETOGARD P-30 استفاده گردیده نمیتوان از پوشش های رنگی بطور مستقیم استفاده نمود و برای اجرای رنگ لازم است لایه اضافی با اسید کلریدریک رقیق یا وسایل مکانیکی برداشته سپس رنگ مورد نظر اجرا گردد.

تاییدیه کیفیت نفوذگر و کریستال شونده betogard p30

تمام محصولاتی که توسط کلینیک فنی و تخصصی  بتن ایران عرضه می گردد مطابق با استاندارد های کیفی بین المللی می باشد. جهت دریافت قیمت ملات آب بند نفوذگر الاستومری و سایر مواد آب بندی بتن، با شماره های 09120916272 و09912760924 تماس بگیرید

or
or
A password will be send on your post
Registration