خرید چسب کاشی|انواع چسب کاشی|بهترین چسب کاشی

خرید چسب کاشی|انواع چسب کاشی|بهترین چسب کاشی

کد مطلب : 571

تمام محصولا تی که توسط کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران عرضه می گردد مطابق با استاندارد های  کیفی بین المللی می باشد.جهت دریافت  استعلام قیمت و خریدانواع چسب کاشی و سرامیک وافزود نی های بتن ، با ما تماس بگیرید.

 چسب کاشی و سرامیک یکی از دستاوردهای نسبتا جدید صنعت ساختمان است که به دلیل مزایای فراوانی که برای
صنعت گران ساختمان و استادکاران فراهم کرده، توانسته در بازه ی زمانی حدود ۲۰ سالی که به ایران آمده  جای خود را در صنعت ساختمان باز کند

چسب کاشی یک نوع سیمان پرتلند غیر‌آلی پلیمری بوده که با ذرات دانه‌ای و مواد شیمیایی ، اصلاح شده است . چسب های کاشی قادر به اتصال سطوح دو ماده یا مصالح به یکدیگر می باشند. پیش از آنکه از چسب کاشی استفاده شود از ترکیب ماسه سیمان برای اتصال کاشی به دیوار و یا کف استفاده می شد . در صورت عدم آشنایی با چسب کاشی و سرامیک ، در ابتدا شاید موادی شبیه چسب‌های فوری و مشابه آن در ذهن نقش ببندد که شاید برای مصرف‌کننده‌ای که با این مصالح آشنایی نداشته باشد کمی دور از ذهن باشد ، لیکن در صورت آشنایی با این مواد و استفاده درست از چسب کاشی ، به مزایای آن می‌توان پی برد و در آینده می‌توان انتظار داشت که در اکثر موارد از چسب کاشی استفاده گردد ، قدرت اتصال ضعیف ترکیب ماسه سیمان به علت وجود خاک در ماسه و نسبت نامشخص ترکیب سیمان با ماسه دلیل ایجاد مشکل اصلی است. علاوه بر این محدودیت‌هایی برای استفاده از ملات ماسه سیمان برای نصب کاشی ها و سرامیک های بزرگ یا پرسلان و چسباندن کاشی بر روی کاشی های قبلی وجود دارد ..

 

این چسب از هر نظر کار را برای ساختمان سازان راحت کرده و از نظر اقتصادی نیز کار برای ساختمان سازان به صرفه‌تر تمام می‌شود. استفاده از چسب های کاشی و سرامیک مزایای ویژه‌ای دارد که هر استادکار یا کارفرمایی پیش از نصب کاشی و سرامیک ساختمان خود باید آنها را بداند

چسب کاشی و سرامیک بهتر است یا سیمان؟

 

دیگر استفاده از ملات سنتی پاسخگوی نیاز سازندگان و پیمانکاران نیست؛ اما علت این عدم کاربرد چیست ؟! چرا دیگر شما نمی‌تواند در پروژه هایتان از ملات سنتی به جای چسب کاشی و سرامیک استفاده کنید ؟! حقیقتاً پاسخ به این سوال بسیار آسوده است. وزن سنگ ‌/ کاشی و سرامیک‌ها، شرایط آب و هوایی، نوع سازه ها و چندین دلیل دیگر که در ادامه به بررسی دقیق آنها خواهیم پرداخت، دلیل اصلی شده اند تا ملات های سنتی دیگر جایگاهی در سازه های ساختمانی نداشته باشند.

 

تصور کنید در یکی از پروژه های ساختمانی، پیمانکار ساختمان قصد دارد تا سطح نما ساختمان را سنگ اسلب کار کند؛ ملات سنتی قدرت و تراکم چسبندگی و نگهداری سنگ اسلب و سرامیک‌های پرسلان را نیز در طولانی مدت ندارد. دقت داشته باشید که شاید در لحظه اول سنگ و سرامیک بر روی محل موردنظر به خوبی بچسبد ولی طولی نمی‌کشد که سنگ با ملات زیرکار کنده شده و به زمین می‌افتند.

 

علت دوم هم می‌تواند یکدست نشدن سطح زیرکار باشد؛ به دلیل دارا بودن ذرات سازنده که به صورت کاملا سنتی و با دست مخلوط می‌شوند، به خوبی حل نشده که محتویات ریز و درشت را درون ملات سنتی بوجود می‌آورد. این باعث می‌شود که در هنگام کار کردن سطح زیرکار صاف و یکدست نشده و سطح موردنظرتان نمای خود را از دست بدهد. البته اینها تنها دو مورد از معایب ملات سنتی کاشی و سرامیک بودند؛ در ادامه تمامی معایب و مزیت ملات سنتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

ملات سنتی کاشی و سرامیک :

احتمالا با این تیتر آشنا باشید. ملات سنتی مخصوص کاشی و سرامیک درواقع ترکیبی از یک یا چند ماده چسبنده مثل سیمان، آهک، گچ و… همچنین ماده پرکننده مثل ماسه شسته شده و دانه بندی شده و ماده روان‌کننده ( آب ) می‌باشند. میزان مخلوط این مواد بسته به نوع کار و محلی که قصد چسباندن سنگ، کاشی، سرامیک و یا موزائیک بر روی آن دارند می‌باشد. این اندازه قابل کم یا زیاد شدن است ولی باید در نظر داشت که قصد ما از تهیه ملات باید بدت آوردن ماده ای خمیری با قابلیت چسبندگی باشد پس بصورت کاملا چشمی این مواد را بر اساس تجربه مخلوط می‌کنند و یک ماده خمیری فرم چسبنده بدست می‌آورند.

 

البته این نوع از ملات برای دهه های پیشین بوده گرچه هنوز هم در برخی از نقاط ایران و جهان در بخش هایی که بیشتر حالت سنتی دارد و از تکنولوژی روز بدور هستند این نوع ملات مورد مصرف واقع می‌شود ولی در شهرهای بزرگ، پروژه ها و ساختمان ها، امروزه دیگر از چسب کاشی و سرامیک به جای ملات سنتی استفاده می‌کنند. اگر دقت کرده باشید گفتم به جای ملات سنتی، پس می‌توان فهمید که چسب کاشی و سرامیک جایگزین ملات سنتی شده است اما چرا ؟!! مطمئنا همگی می‌دانیم غیر از این نیست که هم ملات سنتی و هم چسب کاشی و سرامیک حالت چسبندگی داشتند؛ اما بیایید به چرایی جایگزین شدن ملات سنتی بپردازیم.

به کار گیری خمیر کاشی یا همان چسب بسیار آسان است و پس از مخلوط کردن با آب، آماده استفاده خواهد شد. ترکیب به دست آمده دارای ویژگی هایی چون راحتی در جابجایی و فرآیندهای حمل و نقل، ایجاد گرد و غبار کم و فضای کار تمیز می باشد و در حین کار نیز موازییک ها نیازی به خیس شدن ندارند.

 

نقاط قوت

اجرای آسان توسط کاردک دندانه دار

چسبندگی فوق العده با خواص مطلوب

بوی کم

انعطاف پذیری مناسب در مقابل لرزش ها و حرکت های محدود ساختمان

چسبندگی مناسب با خواص مطلوب در مقابل آب

عیب چسب کاشی نسبت به ملات سیمان چیست ؟

مهم‌ترین عیب چسب کاشی نسبت به ملات سیمان قیمت بالاتر آن است. هرچند این مساله لزوماً موجب افزایش قیمت تمام‌شده پروژه نمی‌شود. فرض کنید قصد اجرای پروژه کوچکی را دارید. در چنین شرایطی با توجه به کاهش هزینه دستمزد کارگر، مدت اجرا، زیرسازی و… نهایتاً در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

مزایای چسب کاشی

برخی از این مزایا عبارتند از:

صرفه‌جویی در وقت و سرعت بالای کار

صرفه‌جویی در هزینه و مخارج کمتر این روش

مقاومت و دوام بیشتر این محصولات نسبت به روش‌های سنتی

سهولت بیشتر انجام کار ضمن حفظ با نظافت و نظم کامل حین انجام

قابلیت استفاده روی انواع سطوح

نفوذ ‌ناپذیری در برابر رطوبت

وزن سبک‌تر از ملات‌های قدیمی

قابلیت ضربه‌گیری و مقاومت در برابر لرزش و فشار

خاصیت الاستیته

 

 

روش مصرف چسب کاشی  

چسب بر روی سطح مورد نظر که آماده گردیده (صاف؛ تمیز و عاری از هر گونه آلودگی مانند چربی، گرد وغبارو...) کشیده شده و بوسیله کاردک دندانه دار، سطح آن شیار دار شود.

 

(ضخامت شیار برای کاشی های کوچک حدود نیم سانتی متری و با توجه به نوع کاشی تا حداکثر1.5 سانتی متر خواهد بود).سطح زیر کار به اندازه ای آغشته به چسب گردد که ظرف حداکثر 20 دقیقه روی آن کاشی شود (در صورت تاخیر در این امر جهت رفع فیلم متشکله در سطح چسب، پیشنهاد می گردد که روی چسب باقی ماند ه بر سطح کار، مجددا کاردک کشیده شود).

 

کاشی و سرامیک های مورد نظر، پس از پاک شدن از گرد و غبار (شستشو با آب بهترین روش است) روی سطح چسب کاری شده، چسبانده شوند

 

.

چسب‌های کاشی و سرامیک در دو شکل کلی و ثابت تولید می‌شوند که هریک دارای مشخصات، خصوصیات و مزایا و برتری‌های مختص به خود هستند. این دو عبارتند از :

 

چسب سرامیک پودری

چسب سرامیک خمیری

هر دو نوع چسب‌های برای کاشی و سرامیک کارایی داشته و موارد استفاده بسیاری دارند. سهند شیمی در بین محصولات خود از هر دو نوع ذکر شده، با قابلیت‌ها و خواص مورد تایید ارائه می‌کند.

 

 

 

چسب سرامیک و کاشی پودری

 

چسب‌های پودری بر پایه مواد شیمیایی و معدنی مانند پودر سیمان و مواد روان‌کننده ساخته شده و برای بالا بردن مقاومت آن‌ها از محصولاتی نظیر پرایمر و امولسیون بهره برده می‌شود. این چسب‌ها قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح آجری، کاشی، سیمانی و سنگی را دارند. این چسب‌ها معمولا در سطوحی مانند کف آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی و سطوح دیگر ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

همچنین از چسب‌های پودری برای نصب انواع کاشی و سرامیک در سطوح دیواری و زمینی استفاده می‌شود. موارد خاص استفاده از چسب‌های پودری عبارتند از:

 

کاشی‌های بزرگ و یک تکه

سرامیک‌های پرسلانی

گرانیت

سنگ طبیعی

از چسب‌های پودری می‌توان برای نصب موارد ذکر شده در بالکن‌ها، تراس‌ها و سطوح مجاور با گرما استفاده کرد. البته به پیشنهاد سهند شیمی، از چسب کاشی و سرامیک پودری برای نصب موارد ذکر شده روی سطوح گچی استفاده نکنید. چسب‌های پودری قیمت مناسب‌تری نسبت به چسب‌های خمیری دارند و مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

 

چسب سرامیک و کاشی خمیری

 

چسب‌های خمیری به دلیل بالاتر بودن پایه شیمیایی در فرایند تولیدشان خاصیت چسبندگی بیشتری دارند و از مقاومت بالاتری نیز برخوردار هستند. از این چسب‌ها بر روی انواع سطوح سنگی، کاشی، سیمانی، گچی و موزاییک می‌توان استفاده کرد و به دلیل آماده مصرف بودن آن‌ها فرآیند چسباندن کاشی و سرامیک سریع‌تر و راحت‌تر پیش می‌رود. چسب‌های خمیری در واقع نوع قوی‌تری از چسب‌های پودری محلول در آب هستند و به دلیل خاصیت ضد آب بودن و مقاومت بالای آن‌ها معمولا برای سطوح عمودی سرویس‌های بهداشتی و سطوح بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. موارد دیگر استفاده از چسب خمیری عبارتند از :

 

نصب انواع پنل‌های دکوری

نصب انواع عایق‌های صوتی و حرارتی مانند تخته‌های یونولیت و فوم‌ها پلی اتیلن

همچنین از چسب خمیری می‌توان برای نصب موارد ذکر شده روی سطوح چوبی، رنگ‌آمیزی شده و ایرانیت استفاده کرد. البته مشکلی که معمولا در مورد چسب‌های خمیری دیده می‌شود تاریخ مصرف آن‌ها است. در واقع این چسب‌ها به دلیل آماده مصرف بودن، امکان تخریب و از دست دادن خاصیت خود را دارند و باید در فاصله زمانی مشخص مورد استفاده قرار بگیرند تا خاصیت مواد مخلوط در آب آن‌ها از دست نرود.

or
or
A password will be send on your post
Registration