خرید واتراستاپ هیدروفیلی

خرید واتراستاپ هیدروفیلی

کد مطلب : 614

واتراستاپ هیدروفیلی یک نوار آب بندی مدرن و جدید بر پایه لاستیک ولکانیزه نشده بوده و برای آب بندی درزهای اجرایی مناسب می باشد . واتراستاپ هیدروفیلی در تماس با آب افزایش حجم می یابد و این افزایش حجم پس از 14 روز به حدود 400 درصد می رسد . فرآیند افزایش حجم در واتراستاپ بنتونیتی 6 ساعت پس از نفوذ آب شروع می شود . مصرف واتراستاپ بنتونیتی در درزهای انبساطی ممنوع است و فقط باید در درزهای اجرایی مورد استفاده قرار گیرد . واتراستاپ هیدروفیلی پس از تماس با آب بتن حداکثر تا 400 درصد و پس از تماس با آب باران حداکثر تا 500 درصد افزایش حجم خواهد داشت . واتراستاپ هیدروفیلی نسبت به واتراستاپ بنتونیتی مقاومت کششی بهتری دارد و در تماس با آب آشامیدنی سازگار می باشد و غیر سمی است .

 

واتراستاپ هیدروفیلی منبسط شونده بعد از ریختن لایه اول بتن (بتن قدیم) و قبل از لایه جدید (بتن جدید) و جهت آب‌ بند شدن درز اجرایی ایجاد شده نصب می‌گردد. بنابراین تقسیم‌ بندی و مشخص بودن محل دقیق درز اجرایی از قبل نیازی نیست. نکته اصلی شکل اجرای با زاویه انحراف کم در محل اتصال می ‌باشد تا واتراستاپ هیدروفیلی عمل کند. نصب درست واتراستاپ هیدروفیلی یکی از عوامل کلیدی می ‌باشد که ریسک تغییر مکان و جابجایی واتراستاپ هیدروفیلی در زمان بتن‌ ریزی را کاهش می‌دهد و شانس در معرض قرار گرفتن با آب جمع شده در پشت درز را افزایش می ‌دهد.

فرآیند انبساط بلافاصله بعد از تماس واتراستاپ هیدروفیلی با آب شروع می‌گردد. بنابراین نصب کردن واتراستاپ هیدروفیلی باید درست قبل از بتن ‌ریزی بتن جدید (بتن ثانویه) باشد. این امر شانس انبساط قبل از موقع واتراستاپ هیدروفیلی را به علت در معرض رطوبت قرار گرفتن را کاهش می‌دهد. واتراستاپ هیدروفیلی در زمان ‌هایی که شرایط اجرای سازه ما را مجبور به توقف بتن ‌ریزی ثانویه بعد از نصب واتراستاپ هیدروفیلی می ‌کند باید در برابر رسیدن رطوبت به نوار نصب شده جلوگیری گردد.

 

استفاده از واتراستاپ هیدروفیلی

 

واتراستاپ هیدروفیلی فقط باید در درزهای غیر حرکتی استفاده شود. حرکت در درزها، مواد آب‌ بندی بتن آنها را تقلیل می‌دهد و تاثیر مثبت آنها را به خطر می ‌اندازد. واتراستاپ هیدروفیلی برای درزهای انبساطی مناسب نیست. واتر استاپ را در محیط خنک، خشک و تاریک انبار کنید. پلیمر با خاصیت ارتجاعی بسیار بالا طراحی شده است.

 

    واتراستاپ هیدروفیل

    نوار واتراستاپ

    واتراستاپ هیدروفیل لاستیکی

 

اتصال واتراستاپ هیدروفیلی به بتن

 

کل چربی ها، گرد خاک، حباب ‌های سطح بتن و... باید قبل از چسباندن واتراستاپ هیدروفیلی از سطح بتن پاک گردد. همچنین سطح بتن باید صاف، هموار و خشک و عمل ‌آوری شده برای حداقل 24 ساعت قبل از نصب واتراستاپ هیدروفیلی باشد. همچنین واتراستاپ هیدروفیلی باید در حداقل فاصله (پوشش) 2 اینچی از سطح بتن در طرف آب قرار گیرد. قبل از اجرای واتراستاپ هیدروفیلی چسب مناسب ( پلی‌ یورتان) روی سطح بتن و در محل مناسب نصب واتراستاپ هیدروفیلی اجرا گردد و سپس با فشار واتراستاپ هیدروفیلی روی چسب قرار گیرد. همچنین برای سطوح عمودی و بالا سری می ‌توانید از میخ یا پیچ که در فاصله های 12 اینچ از هم اجرا می ‌گردد اتصال انجام شود، البته استفاده از چسب زیر واتراستاپ هیدروفیلی در روش مکانیکی نیز نیاز می ‌باشد

 

اتصالات واتر استاپ هیدروفیلی

 

واتراستاپ‌ های هیدروفیلی باید به وسیله ضربه به انتهای آن به هم متصل گردند تا اینکه مطمئن شویم که فاصله و هوایی بین آنها وجود ندارد. همچنین انتهای واتراستاپ ‌های هیدروفیلی نباید اورلب گردد. گوشه‌ های 90 درجه، تقاطع‌ ها و اتصالات تی شکل می ‌تواند به شیوه ‌ای مشابه انجام گردد. لازم نیست که واتراستاپ هیدروفیلی در این تقاطعات برش فارسی بر (اتصال با برش زاویه دار دو قطعه) دهیم. ماهیت قابل انعطاف واتراستاپ هیدروفیلی اجازه می ‌دهد که اتصال 90 درجه را در اطراف گوشه ‌ها از بین ببریم. واتراستاپ را در حداکثر طول عملی اجرا کنید تا اتصالات را به حداقل برسانید.

 

مزیت های استفاده از واتراستاپ هیدروفیلی

    درصد خطای بسیار پایین واتراستاپ هیدروفیلی در مقایسه با آب بند های معمولی

    توانایی منبسط شدن قابل برگشت در برابر آب

    حفظ ظاهرفیزیکی حتی در دمای زیاد

    توان پایداری در برابر فشار آب تا ۳ بار

    غیر سمی بودن واتراستاپ هیدروفیلی

    قابلیت اجرای آسان با ریسک کم

                                                                                                                           اقتصادی و به صرفه بودن

 

خصوصیات فیزیکی و ظاهری واتراستاپ هیدروفیلی

 

میزان افزایش حجم در آب بتن  %۴۰۰

 

میزان افزایش حجم در آب باران  %۵۰۰

 

رنگ  قرمز

 

(shore A) سختی  ۳۵

(mpa) 2< مقاومت کششی

مقاومت تغییرات آب و هوایی  عالی

ازدیاد طول 400%

or
or
A password will be send on your post
Registration