روش اجرای آب بندی مخازن آب شرب و تصفیه خانه های آب

روش اجرای آب بندی مخازن آب شرب و تصفیه خانه های آب

کد مطلب : 512

روش اجرای آب بندی مخازن آب شرب و تصفیهخانه های آب

کلیات :

آب بندی سازه های بتنی به لحاظ مشکلات بهرهبردای ، دوام سازه های بتنی و نیز ناهنجاریهای دیداری از اهمیت بالایی برخودار میباشد. تا جایی در بسیاری از پروژه های پر اهمیت و بزرگ ، به خصوص در سازه هایهیدرولیکی مانند مخازن و تیکنر و کولینگ تاور ها ،  به لحاظ حفظ سرمایه و عدم آسیب دیدگی زودهنگام، در مرحله  اجرا پوشش لازم بر روی سطح کلسازه اجرا می گردد تا علاوه بر جلوگیری از مشکلات نشت آب ، با جلوگیری از عواملخوردنده که به طورم معمول در پتروشیمی، کانجات فولاد و صنایع رایج هست از تخریبزودهنگام جلوگیری شود.

      امروزه روشهای مختلفی جهت حفاظت و آب بندی سازههای بتنی در سطح جهان شناخته شده می باشد. از جمله این روشها می توان به پوشش هایاپوکسی ، نفوذگرهای سیمانی ، پلی یورتان ، پلی یورا ، ژئوممبرین ، جی سی ال ،تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان ، سیلوکسان ، اکرلیکی-سیمانی ، اکرلیکها ، سیستمهای زهکشی، فایبرگلاس ، رابر لاینیگ ، کاشی ضد اسید ،  و ... اشاره کرد. هر یک از این سیستم ها میتوانند بسته به شرایط محیطی ، اجرایی و بهره برداری کاربردی و موفق باشند.

 

روش پیشنهادی : با توجه به چارچوباعلامی از سوی آن کارفرمای محترم و نیز شرایط اجرایی ، محیطی و بهره برداری وهمچنین تجربیات این شرکت ، روش پیشنهادی این شرکت به شرح ذیل به حضور تقدیم میگردد :

·      ساب سطوح بتنی بهمنظور حذف لایه های ضعیف از سطح بتن و مشخص شدن معایب و مشکلات-درصورت نیاز

·      تخریب بتن های کرمو ،آسیب دیده ، بتن های ضعیف، ترک ها و درزهای اجرایی و ... ، به شکل هندسی و زوایاینسبتا قائم و عمق تقریبا یکنواخت

·      شستشوی مخزن به منظورحذف گرد و غبار و لایه های ضعیف با واترجت

·      اجرای ماهیچه کشی دراتصالات قائم  کف به دیواره و دیوار بهدیوار ، با استفاده از ملات پایه سیمانی اصلاح شده با پلیمر و چسب اتصال Dezobond P-2200

·        ترمیم موضعی محل های کرموو درزها با ملات پایه سیمانی آب بند Dezosive WM  و چسب لاتکس Dezobond P-2200

·      اجرای دو لایه پوشش Betogard SF-127 به همراه توریفایبرگلاس بر روی درزهای ترمیم شده ، اتصال کف به دیوارها ، محل بولتها ، محل هایکرموی ترمیم شده ...

·      اجرای پوشش سیمانی اکرلیکی Betogard SF-127 در دو لایه ( این محصول یک پوشش با نسبت 1به 2 ، بیست کیلوگرم جز پودری ، 10 کیلوگرم جز مایع می باشد ) از مزایای این پوشش می توان به انعطاف پذیری بالا ،چسبندگی خوب ، دوام خوب ، ایجاد پل بر روی ترکها ، امکان اجرا بر روی سطوح مرطوب ،ضریب انبساط حرارتی منطبق با بتن بستر، مناسب بودن با آب شرب ( دارای تاییدیه آبشرب معتبر از پروژهشگاه رازی ) و ... اشاره کرد.

 

آب بندی درزهای انبساطی :

-       بازکردن درزها درصورت نیاز

-       تمیز کاری درزها

-       در صورت نیاز ترمیمدرزها برای ایجاد بستر سالم و مستحکم با ملات ترمیم کننده

-       اجرای ماستیک پلییورتان تک جزئی Dezoflex 360 (دارای تاییدیه آب شرب از پروژهشگاه رازی )

 

به پیوست ، مشخصات فنی محصولات ، رزومه اینشرکت و قیمت پیشنهادی به حضور تقدیم می گردد.

 

برخی از پروژه های تعمیر و آب بندی اینمجموعه :

ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پتروشیمیدماوند به متراژ 33000 مترمربع ، ترمیم و آب بندی فشار منفی سازه های مختلف بتنیپالایشگاه فاز 22-24 عسلویه ( پارس جنوبی ) ، ترمیم و آب بندی مخازن سه گانه دههزار مترمکعبی فولاد سنگان ، تعمیر و مقاوم سازی فونداسیون مخازن آمونیاک پتروشیمیرازی ، ترمیم و مقاوم سازی فونداسیون مخازن سولفور پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی ،ترمیم و آب بندی کولینگ تاور شرکت ایرانول ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پتروشیمیفن آوران ، ترمیم و آب بندی مخازن ، کولینگ تاور و سازه های بتنی پتروشیمی مارون ،ترمیم و آب بندی سولفورپیت پالایشگاه فاز 13 ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور فولاداکسین خوزستان ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور فولاد هرمزگان ، ترمیم و آب بندیسازه های بتنی ( کولینگ تاور ، تصفیه خانه آب و فاضلاب ، مخازن ، زیرزمینها ،تیکنر ها ) شرکت فولاد خوزستان ، ترمیم و آب بندی تیکنر های بتنی گندله سازی همدان، ترمیم و بازسازی اسکله فولاد خوزستان ، ترمیم و آب بندی سازه های ماشین سازیتاشا ، ترمیم و مقاوم سازی ورزشگاه مس کرمان ، ترمیم و تعمیر سریز سد کرخه ، ترمیمو آب بندی مخزن آب پتروشیمی مسجد سلیمان ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پتروشیمیمسجد سلیمان ، ترمیم و تعمیر و آب بندی مخازن آب شوشتر ، ترمیم و آب بندی مخازن آبتصفیه خانه آبادان ، ترمیم و تعمیر اسکله شهید درویشی بندرعباس ، ترمیم و تعمیرسازه آب بگیر پالایشگاه بندرعباس ، ترمیم و آب بندی حوضچه های ولوپیت پالایشگاهبندرعباس ، تعمیر و آب بندی تیکنر بتنی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس ، ترمیم و آببندی مخازن تصفیه خانه مسجدسلیمان ، ترمیم و تعمیر زیرگذر شهرستان شوشتر ، ترمیم ومقاوم سازی ساختمان های پتروشیمی رجال ، ترمیم و آب بندی تصفیه خانه پساب پتروشیمیمبین ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پتروشیمی سبلان ، ترمیم و آب بندی بامسازختمان های پادگان نظامی سویره عراق ، ترمیم و آب بندی مخازن آب شهرک های صنعتیخوزستان و ... .

 

در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات تکمیلی،دریافت مشخصات فنی و روش تعمیرات و اجرا و یا دریافت سوابق اجرایی از تماس با اینشرکت دریغ نفرمایید. ( تلفن تماس : 44618462-44618379-021 دفتر جنوب کشور :34443202-061)                                                                                         





کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران

مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران در قالب دو شرکت تولید رایحه بتن سبز و مهندسی ژرفتابان مهر ازسال 1385 فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه با شناخت خلا موجود در زمینهارائه خدمات تخصصی بتن در سطح کشور ، با بکارگیری پرسنل تخصصی و نیز تجهیزات ویژه، در این سالهای سعی نموده گامی کاربردی و موثر در زمینه رفع نیاز متخصصین ،کارفرمایان ، مهندسین ، دانشجویان ، مشاورین و پیمانکاران بردارد. در این قالب وبهره گیری از تجربیات روزافزودن خود ، با عنایت به اخذ استانداردهای بین المللی (استاندارد CE  اتحادیه اروپا و استاندارد ایزو 9001 ) ، اینمجموعه  همواره سعی است خدماتی به روز وتخصصی و کاربردی تر ارائه نماید. شرح خلاصه خدمات ارائه شده توسط این شرکت شاملبخشهای زیر می باشد. این شرکت در حال حاضر عضو وندور لیست صنایع دفاع ، لیست بلندوزارت نفت ، وندورلیست سازمان تامین اجتماعی و عضو انجمن ملی بتن ایران می باشد.

 

مجموعه تولیدی و بازرگانی رایحه بتن سبز:

·       واردات و تولید انواع افزودنی های بتن

·       واردات و تولید انواع مصالح تعمیراتی بتن

·       واردات و تولید انواع پوشش های محافظتی وآب بندی بتن

·       واردات و تولید انواع گروت های پایهسیمانی و اپوکسی

·       واردات و تولید انواع مصالح کاشی کاری

·       انواع ماستیک و درزبندهای سازه های بتنیو ساختمان ها

·       واردات و تولید انواع کفپوش ، سخت کنندهو رنگ های ساختمانی

·       واردات و تولید انواع مصالح کمکی بتن ازجمله الیاف بتن ، واتراستاپ ، حلال بتن ، واتراستاپ منبسط شونده، کیورینگ بتن ،اسپیسر ، خمیر کاشت میلگرد ، قالب های پلاستیکی و ...

 

مجموعه مهندسی ژرف تابان مهر :

·       مشاوره و اجرای تعمیر و ترمیم سازه هایبتنی

·       مشاوره و اجرای آب بندی و محافظت سازههای بتنی

·       مشاوره و اجرای مقاوم سازی و تقویت سازههای بتنی

·       مشاوره و جرای انواع کف پوش های صنعتی

·       مشاوره و ارائه خدمات ارزیابی و آزمایشهای غیرمخرب سازه های بتنی

·       برگزاری دوره های تخصصی بتنی

·       ارائه مشاوره و طرح اختلاط بتن های خاص

·       مشاوره و نظارت بر اجرای سازه های بتنی

·       کرگیری و کاشت میلگرد و بولت در بتن وتخریب بتن به روش واترجت

 

در حال حاضر مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران، دارای دفتار و نمایندگی هایی در بسیاری از مناطق و شهر ها می باشد.علاقمندان میتوانند برای بهره گیری از خدمات و محصولات این شرکت و یا مشاوره و دریافت رزومهفعالیت ها و یا مشخصات فنی محصولات این شرکت ، با نمایندگی این مجموعه و یا دفترمرکزی این شرکت ( 44618462-44618379) تماس حاصل فرمایند. همچنین علاقمندان بههمکاری با این شرکت می توانند جهت اخذ نمایندگی و عاملیت فروش خدمات و محصولات اینشرکت با شماره تلفن 09120916272 تماس حاصل نمایند.

 


or
or
A password will be send on your post
Registration