کاشت آرماتور و میلگرد

کاشت آرماتور و میلگرد

کد مطلب : 417

 

کاشت میلگرد و آرماتور

از جمله شرکتهای متخصص و با تجربه در زمینه کاشت بولت و میلگرد در بتن ،  مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران می باشد.

کاشت میلگردبنا به دلایل مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد . از جمله محلهای مصرف کاشتمیلگرد ، کاشت میلگرد در فونداسیون می باشد. مانند کاشت ریشه ستون ، کاشت ریشهدیوار برش و کاشت بولت برای تغییر مکان یا تغییر مشخصات در فونداسیون.

انواع مختلفچسب کاشت با برند های مختلف معتبر و غیر متعبری در بازار ایران ارائه می گردد. شمامی توانید برای اخذ مشخصات فنی انواع چسب کاشت میلگرد در بتن و نیز قیمت کاشتمیلگرد در بتن ، با انواع چسب های کاشت از جمله قیمت کاشت میلگرد با چسب هیلتی بابخش فنی و مهندسی مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462-44618379 ) تماسحاصل فرمایید.

 

 

 

مشـــاوره، مهندسی و اجرای کرگیری و کاشت آرماتور و بولت در بتن مسلح

سازه های بتنیبه عللی مانند تغییرات نقشه ای ، اشتباهات اجرایی ، ترمیم ، مقاوم سازی و طرحهای توسعه می توانند نیازمند کاشت آرماتور و یا بولت در بتن فونداسیون ، تیر ،دال و یا دیوارها باشند.  باید توجه داشتکه رعایت نکات اجرایی ، استفاده از مصالح مناسب و برخورداری از تجربه اجرایی مرتبطمی تواند تا حدود زیادی در کیفیت و موفقیت عملیات مورد نظر تاثیر گذار باشد.

کلینیک فنی وتخصصی بتن افتخار دارد با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی و تجربه بالای اجرایموفق کاشت آرماتور ، بولت و کرگیری در پروژه های بزرگ و کوچک ، نسبت به ارائهبا کیفیت و موفق خدمات مذکور به کارفرمایان، پیش قدم باشد.

 

مراحل اجرایکاشت آرماتور :

·       سوراخکاری  به وسیله دستگاه گرد بر و یا دریلبرقی، در محل معین،  برابر قطر و عمق معینشده

·       پاکسازی سوراخحفر شده به وسیله سیستم های دمنده

·       تزریق چسب وملات اتصال دهنده

·       نصب آرماتوردر محل و نگهداری تا 24 ساعت

 

آزمایش کنترل کیفی عملیات :

·       تست  PULL OFF

 

تحلیل نتایج حاصله از تست کنترل کیفی :

       جاری و بریدهشدن آرماتور : بهترین گزینه در نتایج کسب شده بوده و تایید کننده صحت  مشخصات فنی و اجرا می باشد.

       قلوه کن شدنآرماتور و تخریب بتن اطراف : کم بودن عمق کاشت و ضعف مقاومت بتن.

       بیرون آمدنآرماتور از سوراخ : کیفیت نا مطلوب چسب مصرفی ، تمیز کاری نامناسب  سرواخ حفر شده ، وجود رطوبت در سوراخ حفر شده،  عدم اختلاط مناسب چسب مصرفی.

 

انواع چسب و خمیر کاشت آرماتور و بولت:

       چسب های رزینیدو و سه جزئی

       چسب های کاشتآرماتور پایه سیمانی

 

 

 

DEZOFIX   501

خمیریا چسب کاشت آرماتور ( میلگرد ) و بولت دو جزئی

منطبقبا استاندارد BS 6316 PART 2.3.7

شرح :

Dezofix 501  قوی ترین گونه مواد چسبانده بر پایه رزین هایاپوکسی است  که به منظور کاشت آرماتور وبولت در دیوار و سقف طراحی شده است.

 

خواص و اثرات:

  • چسبندگی بسیار زیاد به بتن و فولاد
  • بدون شره
  • بدون انقباض
  • بدون نیاز به حلال
  • قابل اجرا در بتنها و مقاطع مرطوب
  • امکان کاشت آرماتور در بتن های سبک
  • محافظت از آرماتور و انکربولته در مقابل خوردگی و زنگ زدگی
  • اجرای سریع و آسان
  • استحکام بسیار عالی در مقابل مواد اسیدی و قلیایی
  • گیرش سریع

 

کاربرد :

  • کاشت میلگرد و انکربولت ، میله های فلزی ، استیل و ...
  • ایجاد چسبندگی بین مقاطع فلزی با بتن یا سنگ

 

میزان مصرف: ابتداحجم حفره را محاسبه نموده و حجم میلگرد را از آن کسر می نمائیم و با توجه به وزنمخصوص خمیر کاشت میلگرد که برابر 1.7  گرمدر سانتیمترمکعب است ، میزان مصرف محاسبه می گردد.

 

روش مصرف : سطوح  و مقاطع محل تزریق می بایست عاری از هر گونهچربی ، گرد و غبار ، زنگ زدگی ، ذرات سست و ناپایدار و رطوبت باشد .ابتدا دو جزءسازنده خمیر کاشت آرماتور را داخل یک ظرف ریخته و با استفاده از همزن برقی ( دریل+ پره )کاملا مخلوط می کنیم . مخلوط حاصله را داخل پیستون ابزار تزریق ریخته ، درپوش پلاستیکی را داخل پیستون قرار میدهیم و کاتریج آماده شده را داخل ابزار ترزق قرار داده ، نوک نازل را برش زده وماده کاشت آرماتور را داخل سوراخ تزریق می کنیم . توجه داشته باشید که همیشه موادنیمی از فضای حفره را باید پر کند . سپس آرماتور در داخل حفره ، از تماس کامل سطوححفره با خمیر کاشت میلگرد اطمینان حاصل فرمائید .

 

توجه 1 : تازمانی که گیرش اولیه حاصل انجام نشده آرماتور را داخل حفره جابجا نکنید.

توجه 2 : بعداز اتمام عملیات اجراء  Dezofix 501 تمامی ابزارو تجیزات می بایست توسط آببه سرعت شسته شود . مواد خشک شده توسط تینر یا بنزین یافشار بخار قابل پاک کردن می باشد.

 

انبارداری : اینمحصول را در مکان سرپوشیده ، دمای کمتر از 35 درجه سانتیگراد و به دور تابش خورشیدو بارندگی نگهداری نمایید. از فشار زیاد پرهیز شود . عمر مفید محصول حدود 12 ماهاست اگر در شرایط مناسب و در بسته بندی اصلی نگهداری گردد.

 

مشخصات فیزیکیو شیمیایی :

وزن مخصوص : A+B: 1.7 گرم در سانتیمترمکعب

مقاومت فشاری: 75 تا 80 نیوتن  در میلیمترمربع

مقاومت خمشی :40 نیوتن بر میلیمترمربع

مقاومت کششی :235 نیوتن بر میلیمترمربع

نسبت اختلاط :A=2  و B=1

چسبندگی بهفولاد : درحد گسیختگی بتن

 

احتیاط و  ایمنی : در هنگاماستفاده حتما از دستکش و عینک ایمنی استفاده نمایید ، همانند تمامی محصولات پایهشیمیایی  ممکن است باعث آسیب شود . در صورتتماس احتمالی با چشم ها بلافاصله آن را به مدت 15 دقیقه با آب شستشو داده و بهپزشک مراجعه نمایدد. در صورت تماس با پوست آن را به دقت بشوید.

 

تاییدیه کیفیت: تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران عرضه میگردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشد .

 

 

قطر آرماتور

(mm)

10

12

14

16

18

20

22

24

26

28

30

32

40

قطر حفره

( mm)

20

22

24

26

28

30

32

34

36

38

40

42

50

ارتفاع حفره برای بتن با مقاومت کمتر از 300 کیلوگرم بر سانتیمترمربع

(mm)

200

2100

220

230

240

250

260

270

280

290

300

310

400

ارتفاع حفره برای بتن با مقاومت بیشتر از 300 کیلوگرم بر سانتیمترمربع

(mm)

140

160

180

190

200

210

220

230

240

250

260

270

 

 

 

 

قطر و عمقکاشت میلگرد ( آرماتور ) و بولت در بتن

قطر و عمقکاشت میلگرد ها بسته به نوع و ترکیبات چسب کاشت متفاوت می باشد. این امر بسته بهسه یا دو جزئی بودن کاشت میلگرد متغییر می باشد. اما به عنوان یک اصل اولیه برایچسب های دو جزئی ، قطر سوراخ 4 میلیمتر بیش از قطر میلگرد و برای چسب سه جزئی دهمیلیمتر بزرگتر است.

در خصوص عمقنیز ، طول کاشت و سوراخ کاری 12 برابر قطر باید در نظر گرفته شود. اما باید توجهداشت که ملاک اصلی در این خصوص مشخصات فنی محصول مصرفی بوده و در صورت عدم درجمشخصات باید اعداد فوق الذکر لحاظ و به کار گرفته شود.

 

 

انواع چسبکاشت میلگرد و بولت

 

چسب های کاشت میلگرد دارای ترکیباتشیمیایی، مشخصات مکانیکی و کاربردی متنوعی بوده و به طور کلی از نقطه نظر بستهبندی و استفاده به سه شیوه تولید و روانه بازار می‌گردند:

 

چسب کاشت بولت کپسولی(شیشه ای یاپیچشی)

در داخل شیشه های شفاف تولید و عرضهمی‌گردند. این چسب‌ها به صورت دو جزئی بوده و از خانواده رزین های پلی‌استر و رزیناپوکسی وینیل استر می باشند. چسب کاشت بولت کپسولی پس از شکستن جداره شیشه در مدتزمانی کوتاه گیرش بسیار بالایی ایجاد می‌کنند که در برابر محیط‌های بسیار خورنده واسیدها بسیار مقاوم هستند

 

چسبهای شیشه ای یا کپسولی در سایزهایمختلف موجود می باشد و صرفاً جها کاشت بولت در بتن مورد استفاده قرار می گیرند

 

برای استفاده از چسبهای کپسولی ازبولت مخصوص استفاده میشود که دارای سر مهره دار میباشد که پس از قرار دادن کپسولدر سوراخ بولت توسط اچار بکس برقی در سوراخ پیچیده میشود

 

*نکته فنی مهم: این عملیات به هیچ عنوان با پیچش توسط دست امکان پذیر نیست.

 


نمونه چسب کپسولی  خارجی موجوددر بازار ایران :

 

 VPK-SF شرکت کالم آلمان KALM

 

HPK  شرکت کالمآلمان KALM

 

 HVU شرکت هیلیتی HILTI

 

چسب کاشت میلگرد کارتریجی

به صورت دو جزئی بوده و عموماً جزءاول بر پایه رزین اپوکسی، پلی استر و وینیل استر و جزء دوم به عنوان سخت کننده برپایه پلی آمین می‌باشد که به منظور نصب و استقرار بولت و یا آرماتور در سطوح مختلفبتنی، سنگی و چوبی بکار برده می‌شوند.

 

از چسبهای دوجزیی معتبر مخصوص کاشتمیلگرد موجود در بازار ایران عبارتند از :

BETOFIX l-100 501 انگرشیمیایی بر پایه رزین اپوکسی دوجزئی محصول کلینیک فنی و تخصصیبتن ایران

 BOSSONG – EPOXI21 انکر شیمایی ( چسبدوجزئی کاشت میلگرد شرکت بوسونگ ایتالیا )

 

 HILTI – RE500 V3 انکر شیمایی ( چسبدوجزئی کاشت میلگرد شرکت هیلتی )

 

 KALM VMK-SF انکر شیمایی چسبدوجزئی کاشت میلگرد شرکت کالم

 

BOSSONG – VPLUS  چسب دو جزئیکاشت میلگرد شرکت بوسونگ ایتالیا

 

 

 

چسب کاشت میلگرد حجمی(کیلویی یا فلهای)

 

عموماً به صورت دو جزئی و یا سه جزئیمی‌باشد، نوعی مخلوط ۳ جزئی بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید می‌باشد.چسب کاشت میلگرد حجمی خاصیت چسبندگی فوق‌العاده‌ای به سطوح مختلف بتنی و فولادیداشته و دارای خاصیت خود متراکمی و مقاومت‌های فوق‌العاده زیاد کششی و خمشی است.

 

تجربه نشان داده است که از بین سهنوع چسب کاشت میلگرد اشاره شده، چسب های کارتریجی بهترین نوع چسب می‌باشند. ازجمله مزایای این نوع چسب ها می‌توان به راحتی و سهولت در اجرا، پائین بودن خطایدستگاهی و انسانی و کیفیت بسیار بالا در کاشت انکرها اشاره نمود. همچنین در بخش‌هایکرمو و ترک خورده بتن نیز بهترین مقاومت را از خود نشان می‌دهند. تنها عیب چسب هایکاشت میلگرد کارتریجی در مقایسه با سایر چسب ها قیمت بالای آن است.از بهترین مارکهای چسب های سه جزئی می توان به محصول Dezofix 500 محصول کلینیک فنی وتخصصی بتن ایران اشاره کرد.

 

شما می توانید برای مشاوره و تهیهانواع چسب های کاشت میلگرد و یا اجرای کاشت میلگرد با شماره های44618462-44618379-09120916272 تماس حاصل فرمایید.

 

 

or
or
A password will be send on your post
Registration