Spectr News Theme

افزودنی ژل میکروسیلیس بتن

کد محصول : 22

ژل میکروسیلیس چیست و انواع آن کدامند؟

ژل میکروسیلیس نوعی افزودنی است که در کنار بتن به آن اظافه می شود تا در نتیجه آن مقاومت و استحکامی که بتن در اختیار دارد افزایش بیابد، و از مواد تشکیل دهنده این ژل می توان به میکروسیلیس اشاره کرد که معمولا به صورت پودر موجود هستند و از این پودر پر خاصیت می توان به تنهایی آن را با بتن مخلوط کرد و ترکیبی درست کرد که مقاومت و استحکام بتن در حد زیادی بالا باشد که سطح امنیت ساختمان مورد نظر را نیز افزایش می دهد، ژل میکروسیلیس در انواع مختلفی تولید می شود  که هر کدام از این ژل میکروسیلیس ب توجه به مزیت های مختلفی که بر عهده دارند در مصارفی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند و ژل میکروسیلیس به دو شکل بی الیاف و الیاف دار موجود است که هر کدام از این دو مورد خاصیت های خود را به همراه دارد و با توجه به خاصیت ها ویژگی خود در مصارف مختلف استفاده می شوند، لازم به ذکر است که ژل میکروسیلیس علاوه بر این که باعث استحکام بخشیدن به بناهای مسلح و غیر مسلح می شود در کنار آن باعث آب بندی و نفوذ ناپذیری در برابر آب نیز می شود و با استفاده از این محصول در ساختمان باعث می شود تا اثرات شیمیایی روی بنا کاهش یابد.

 

خواص ژل میکروسیلیس :

از جمله خصوصیات مهمی که ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن برای بتن به وجود می آورد نفوذ ناپذیر کردن بتن است و این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن فرموله شده اند می باشند برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روان ساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است که همه این موارد گفته شده به شکلی در آب بندی، مواد آب بندی بتن و نفوذ ناپذیر شدن بتن نقش مهمی را بر عهده دارند و با ایجاد روانی بیشتر بتن توسط روان کننده استفاده شده در تولید ژل میکروسیلیس ذرات ریز دوده سیلیسی یا پودر میکروسیلیس و ذرات ریز بتن حرکت کرده و به سوی فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت تر حرکت می کنند و باعث پر شدن فضای خالی بین آن ها می شود که به این ترتیب باعث نفوذ ناپذیرتر شدن و همچنین ایجاد مقاومت بیشتر در بتن می شوند.

 نفوذ ناپذیر کردن بتن از طریق ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن تا مقدار زیادی می تواند مانع خوردگی فولاد با آرماتور داخل بتن مسلح شود به این ترتیب که خوردگی فولاد مسلح کننده بتن مهم ترین بخش را ایجاد می کند که هزینه بیشتری باید به این نوع از خرابی پرداخت کنید زیرا که این خرابی معمولا به دلیل نفوذ مواد مخرب کلرایدها و ... می باشد، کلرایدها از آب اقیانوس و چه از نمک های یخ زدا وارد بتن شده باشند نتیجه آن یکسان است و با استفاده از بتن های میکروسیلیسی با بتن های سیلیسی یا بتن میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت را به همراه دارند و چنانچه ساختار شیمیایی سیمان پرتلند مصرفی،‌ در حمله سولفاتی از نقشی مهم برخوردار است و با کاهش w/cm به طور موثر، نفوذپذیری بتن را تا حد زیادی کاهش می دهد و همچنین افزودن ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن نفوذ پذیری را موجوب کاهش این فرایند می شود و باعث به تاخیر افتادن بیشتر هر گونه واکنش که منجر به مضر بودن آن می شود.

 

کارایی ژل میکروسیلیس :

معمولا ژل میکروسیلیس در بتن های نفوذ ناپذیر از کارایی بیشتری برخوردار هستند که باعث کاهش ترک ها و ارتقاء نسبی مقاومت های فشاری، کششی و خمشی در بتن می شود اگر در بتن های آب بند، شاتکریت تر، بتن الیافی و نمای دکوراتیو سیلو های سیمان این کار را انجام دهیم باید با استفاده از ژل میکروسیلیکا که بهترین روش ممکن است در مواردی که بتن در معرض ضربه و یا بارهای دینامیکی تر و یا خشک قرار می گیرد حمله ی سولفات ها و کلراید ها و عوامل جوی مثل چرخه ذوب و انجماد شروع می شود و در برخورد به این شرایط از ژل میکروسیلیکا استفاده می کنیم و برای کاهش ترک های پلاستیک و همچنین بالا بردن سطح مقاومت های فشاری و کششی و خمشی بتن ژل میکروسیلیس که نقش بسیار مهم را در پیش دارد مورد استفاده قرار می گیرد، ژل میکروسیلیکا علاوه بر کاهش چشمگیر نسبت آب و به سیمان از آسیب های ناشی نظیر عدم امکان اجرای سریع کیورینگ لازم با گذشت چند ساعت از روی آن روند کاهشی را به همراه خواهد داشت و ژل میکروسیلیکا قابل استفاده در شاتکریت و ساخت بتن الیافی از نظر جذب و انجام واکنش با آهک آزاد نسبت به  دیگر انواع ژل میکروسیلیکا محدودیت دارد عمدتا در مواردی که اندازه آزاد آهک در سیمان مقدار کمتری داشته باشد  و یا جذب کامل آهک آزاد مورد رضایت مصرف کننده نباشد در این صورت از ژل میکروسیلیکا استفاده می کنیم.

 

کاربرد ژل میکروسیلیس :

در این قسمت به معرفی چند مورد از کاربرد هایی که ژل میکروسیلیس دارد می پردازیم و از جمله این کاربرد ها عبارتند از افزایش مقاومت الکتریکی بتن، ساخت بتن کاملاً خمیری، ایجاد سطحی صاف و اکسپوز، افزایش روانی بتن بدون نیاز به افزودن فوق روان کننده و همچنین ترکیب ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن در ساختار جسم بتن از کاربرد مهمی در ایجاد بتن را بر عهده دارد.

 

افزودنی ژل میکروسیلیکا Dezomix 4500

این فزودنی ترکیبی از پودر میکروسیلیس ، فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربوکسیلات و الیاف پلی پروپیلنو آب می باشد.

میزان مصرف این محصول در بازه 5 تا 10 درصد بتن می باشد که پیشنهاد می گردد برای حفظ حداقل میلکروسیلیس در بتن ، در بازه هشت درصد مورد استفاده قرار گیرد.

این محصول با توجه به مواد تشکیل دهنده ازچند زوایه می تواند به بهبود خواص و کاهش نفوذپذیری بتن کمک کند.

  • فوق روان کننده پلی کروبکسیلات : فوق روان کننده های بر پایه تکنولوژی پلی کربوکسیلات اتر ، نسل سوم فوق روان کننده های بتن می باشند. این محصولات برای ساخت بتن با بیشترین کاهش نسبت آب و کسب مقاومت بالا در سنین اولیه ، با حفظ اسلامپ در زمان کوتاه طراحی و تولید گردیده است. این نوع از فوق روان کننده ها قابلیت کاهش آب اختلاط بتن را تا 40 % با اسلامپ ثابت دارند که همین امر عامل افزایش مقاومت فشاری در سنین اولیه و نهایی و همچنین دوام بتن می گردد. این افزودنی ها با ایجاد غشاء بر روی سطح ذرات سیمان و ایجاد ممانعت فضایی ناشی از ضخامت لایه جذب شده ، که منجر به جلوگیری از تجمع ذرات سیمان می گردد و نیز با ایجاد نیروی دافعه بین ذرات سیمان ناشی از جذب ذرات پلیمر و تشکیل بارهای همنام، باعث افزایش روانی بتن می گردد. با توجه به ایجاد امکان کاهش نسبت آب به سیمان ، با استفاده این محصول ما شاهده کاهش حفرات موئینه ، کاهش حفرات حدفاصل فاز سنگدانه و خمیر سیمان و در نتیجه نفوذ پذیری خواهیم بود. از سوی دیگر با افزایش روانی در بتن ، با پوشش مشکلات اجرایی مرسوم از کرمو دشگی ، ایجاد درز سرد و تراکم نامناسب ، به افزایش و بهبود کیفیت بتن و کاهش نفوذ پذیری ناشی از مشکلات اجرایی کمک خواهد کرد. لذا نباید فراموش کرد این بدان معنا نیست که نباید تمهیدات لازم در زمینه اجرای مناسب و تراکم کافی  به کار گمرده شود. همچنین با استفاده از این محصول با افزایش روانی، هزینه اجرای کار به واسطه اجرای سهل تر کاهش خواهد یافت. این فوق روان کننده ها براساس استانداردهای ASTM C494 TYPE F ، EN 934-2-TABLE 3.1/3.2 ، ISIRI 2930 –TABLE 3/4 قابل ارزیابی می باشند.

 

·      پودرمیکروسیلیس : میکروسیلیس یک محصول فرعی از کوره های قوس الکتریکی در جریان تولید آلیاژهای فروسیلیس می باشد. این ماده با داشتن بیش از 90 درصد سیلیس با حالت غیر کریستالی و به شکل ذرات بی نهایت ریز با قطر متورسط 0.1 متوسط میکرون شدیدا پوزولانی است و برای استفاده به عنوان یک ماده سیمانی در بتن بسیار مناسب است و با استاندارد ASTM C1240  مطابقت دارد. افزودن میکروسیلیس به مخلوط بتن باعث می گردد Sio2 فعال آن با محلول هیدروکسیدکلسیمCa(OH)2  آزاد موجود در منافذ موئین بتن ترکیب گردد و کریستالسیلیکات کلسیم نامحلول تولید نماید و در نهایت باعث تراکم ساختار خمیر سیمان و کاهش نفوذ پذیری و افزایش مقاومت فشاری، الکتریکی، خمشی و کششی بتن، افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، کاهش قابل توجه نفوذپذیری، جلوگیری از نفوذ یون کلر، سولفات هاو سایر مواد شیمیایی مخرب به داخل بتن گردد. همچنین این محصول به واسطه ریزی ذرات، به روش فیزیکی با پر سازی حفرات ریز نیز باعث کاهش نفوذپذیری بتن می گردد.

 

نکته یک : با توجه به کاهش آب انداختگی در بتن ، مناسب است زمان شروع کیورینگ ده دقیقه پس از ریختن و پیش ازخشک شدن سطح بتن شروع شود.

نکته دوم : در صورت کوتاه بودن فاصله حمل می توان این افزودنی را در بچینگ اضافه نمود و در صورت زیاد بودن فاصله حمل در پایکار به بتن اضافه شود. می بایست به لحاظ اطمینان از اختلاط مناسب، پس از اضافه کردن افزودنی بتن، 5 دقیقه زمان میکس لحاظ شود.

نکته سوم : ارتقاء دهنده خصوصیات بتن براساس کنترل بر روی بتن ساخته شده استانداردهای ASTM C1202 AND  BS EN 12390-8،BS 1881-122

نکته چهار : جهت شرایط نگهداری و روش مصرف به برشور فنی مراجعه شود.



 

 

DEZOMIX 4500

افزودنی ژل میکروسیلیکا

( ارتقاء دهنده خصوصیات بتن براساس کنترل بر روی بتن ساخته شده استانداردهای ASTM  C1202 AND  BS EN 12390-8، BS 1881-122 )

 

 

شرح :

 

Dezomix 4500  علاوه براستفاده در ساخت بتن های با مقاومت بالا، آب بند، نفوذ پذیری کم ، دوام بالا و ملات های ویژه ، در بتنهایی که کاهش ترکهای پلاستیک، ارتقاء نسبی مقاومتهای کششی و خمشی بتن مد نظر می باشد کاربرد دارد. همچنین در شرایطی که بتن در معرض ضربه و بارهای متناوب دینامیکی است استفاده از Dezomix 4500 توصیه می شود.

 

کاربردها :

  1. سازه های ساحلی

  2. سازه های نگهدارنده آب

  3. روسازی های بتنی

  4. بتن های پر مقاومت

  5. سازه های در معرض بارهای دینامیکی، ضربه و خستگی

  6. مقاطع نازک بتنی

  7. سازه های بتنی در معرض سیکل های شدید ذوب و انجماد

  8. بتن های نظامی و پدافندی

 

مزایا :

  • کاربرد آسان و مرتفع سازی مشکلات ناشی از استفاده مستقیم از پودر میکروسیلیس

  • کاهش هزینه حمل در مقایسه با میکروسیلیس

  • افزایش مقاومت فشاری

  • کاهش نسبت آب به سیمان

  • کاهش نفوذ پذیری

  • افزایش دوام ناشی از افزایش مقاومت الکتریکی و در نتیجه افزایش مقاومت در برابر خوردگی

  • افزایش دوام ناشی از کاهش نفوذ پذیری

 

میزان مصرف :

میزان  دقیق مصرف Dezomix 4500 می بایست از طریق آزمایشهای کارگاهی مشخص گردد لذا به عنوان راهنمایی  توصیه می شود به میزان 5 تا 10درصد وزن سیمان مصرفی به بتن افزوده گردد . این مقدار را می توان در هنگام ساخت بتن و یا پس از ساخت به بتن اضافه نمود.

در صورت اضافه نمودن Dezomix4500 در تراک میکسر باید از اختلاط آن در بتن اطمینان حاصل نمود. بدین منظور می بایست پس از افزودن  Dezomix4500  بین 3 تا 5 دقیقه زمان نیاز می باشد .

عوارض مصرف خارج از محدوده:

مصرف کمتر از 5 درصد Dezomix4500 باعث عدم ظهور کیفیت و عملکرد مناسب  ، افت اسلامپ سریع ، کاهش قدرت میزان جذب آهک آزاد و پایین آمدن نسبی کلیه خواص برای بتن می گردد .

مصرف بیش از 10 درصد وزن سیمان مصرفی از Dezomix 4500 در بتن توصیه نمی شود وصرفا با انجام آزمایشات کارگاهی  امکان پذیر خواهد بود . 

 

مشخصات ظاهری :

حالت : در وضعیت سکون ژلهای و پس از تکان دادن مایع

رنگ : خاکستری

وزن مخصوص : 1.35

میزان کلراید : فاقد کلر و یابسیار کمتر از حد مجاز استاندارد

 نیترات : ندارد

نقطه انجماد : صفر درجه سانتیگراد

نقطه اشتعال : ندارد

 

سازگاری :

این محصول با هیچ ماده دیگری نباید مخلوط شود مگر توسط متخصصین شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن تایید شده باشد .   

 

انبارداری :

Dezomix 4500  بایستی در ظروف اصلی خود و در دمای بیش از 5+ درجه سانتیگراد نگهداری شود. در صورت یخ زدن می توانید آن را به آرامی گرم نموده و هم بزنید تا دوباره بازیافت شود. عدم رعایت شرایط انبار داری مناسب ممکن است باعث آسیب دیدن محصول و یا ظرف آن گردد . برای کسب اطلاع بیشتر از روش انبارداری مناسب با بخش فنی کلینیک فنی و تخصصی بتن تماس حاصل نمایید.

 

نکات ایمنی :

Dezomix 4500   محتوی هیچ ماده خطرناکی نمی باشد . برای آگاهی بیشتر به برشور ایمنی محصول مراجعه نمایید.

 

تاییدیه فنی :

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن  ایران عرضه میگردد مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشد.

 

 

 

 

or
or
A password will be send on your post
Registration