Spectr News Theme

اجرای گروت ریزی

کد مطلب : 175

گروت ریزی

 از جمله مواردیکه در سازه برج هزاره سوم به صورت خاص مورد مطالعه مشاوران قرار گرفت، مبحث گروت ریزیزیر صفحه ستون ها بود. به منظور اجرای دقیق این عملیات از ابتدا در سطح پلیت تحتانیمنافذی به عنوان سوراخ های هوا گیری در نظر گرفته شد. سپس محصولات مختلفی از شرکت هایمختلف تحت آزمایش آزمایشگاه های مجهز قرار گرفت و در نهایت محصول شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران به عنوانمحصولی که شرایط طراحی مشاوران محترم را تامین می نمود انتخاب گردید. این محصول دوخصیصه روانی و مقاومت را تواما تامین نمود.

در مرحله اجرای گروت ریزی نیز روش های  اجرایی مختلفی مورد مطالعه و پیش آزمایی قرار گرفتتا در نهایت وسایلی برای مخلوط نمودن محصول ، اعداد مشخصی برای طرح اختلاط محصول ونیز روشی برای ریختن محصول انتخاب گردید که در شکل مشخص می باشد. روش زیر از ایجادحباب درزیر سطح جلوگیری کرده و بیشترین سطح را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

همچنین در حین عملیات گروت ریزی نیز از محصول، تحتشرایط کارگاهی نمونه گیری شده و کدگذاری گردیده و با نام همان ستون گروت ریزی شده ،آزمایش می گردید که هم اکنون به صورت مدارک و جداولی کلاسه بندی شده ، در دفتر فنیطرح موجود بوده و می تواند مرجع مناسبی برای دیگر همکاران در این زمینه باشد.

ایجاد هد مناسب در محصول به کمک شتاب ثقلی در ارتفاعمناسب نمونه گیری از محصولات تحت شرایط کارگاهی که محصول تهیه گردیده است. سطح گروتساعاتی پس از گروت ریزی ، گروت تحت خاصیت انبساطی خود در حال گیرش می باشد. گروت درحین زمان گیرش خود منبسط شده، به نحوی که از سوراخ های هواگیری خارج گردیده است.ایناتفاق یکی از معیارها یی است که نشان دهنده پر شد حداکثر سطح زیر پلیت تحتانی می باشد.

 

 

 

 

DEZOFLOW   2500

High  strength ,non shrink cementitious Constructiongrout

( ارزیابی براساس استاندارد ASTM C1107  )

شرح :

Dezoflow  2500  یک محصول آماده مصرفپودری است که با افزودن آب در محل کارگاه تبدیل به ملاتی بسیار روان و بدون جمعشدگی می گردد.

 

 

کاربردها :

Dezoflow  2500 به گونه ای فرموله.شده است که بتوان آن را به شکل خمیری و یا رواناستفاده نمود و به آسانی می توان آن را برای تسطیح ، گروت ریزی و یا پر کردن گودالها به کار برد.

 

امتیازات :

  • بدون جمع شدگی
  • غلظت قالب تنظیم ( به کمک آب )
  • عملکرد قابل  پیش بینی و معین شده
  • اتصال بسیار خوب به فولاد و بتن
  • توسعه مقاومت زودرس حتی در شکل روان
  • آب بند کننده بتن

 

 

بسته بندی :

 Dezoflow  2500 در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می شود.

 

 

ویژگیها :

آب مصرفی : در حالت روان 4 لیتر برای 25 کیلوگرم

               در حالت خمیری 3.5 لیتر برای 25 کیلوگرم

چگالی : در حالت روان 2230 کیلوگرم در مترمکعب

         در حالت خمیری 2250 کیلوگرم در مترمکعب

انبساط آزاد : 2 تا 4 درصد

انبساط ماندگار : 0 تا 0.4 درصد

مقاومت فشاری در حالت خمیری: 3 روزه 295 کیلوگرمبر سانتیمترمربع

                                       7  روزه 358  کیلوگرم بر سانتیمترمربع

                                        28روزه550 کیلوگرم بر سانتیمترمربع

مقاومت خمشی در حالت روان :    28 روزه 6.95 مگاپاسکال

مقاومت کششی در حالت روان :    28 روزه 4.04 مگاپاسکال

نفوذ آب :                            کمتر از 10میلی متر

 

 

روش اجرا :

آماده سازی سطح :

سطوحی که در معرض گروت ریزی قرار می گیرند بایستیخراشیده شوند تا پوشته های احتمالی جدا شده و سنگدانه ها نمایان گردند. از چکش هایسنگین و بادی و سایر ابزار مشابه که باعث شود سنگدانه ها شکسته شده و در عین حالدر جای خود باقی بمانند استفاده نکنید . سطوح بایسنی از وجود روغن ، گرد و خاگ ،رنگ ، ماده عمل آوری و دیگر آلودگی ها که باعث کاهش چسبندگی می شوند پاک گردند .سطوح در مرعض گروت ریزی را خیس نمایید تا آب ملات را جذب نکند . به گونه ای که سطوحمرطوب بوده ولی آب آزاد وجود نداشته باشد . در هنگام کاشت پیچ یا میلگرد خالی بودنپال ها و عدم آب و یا روغن مورد توخه خاص قرار گیرد و در صورت لزوم هوای فشردهبرای تخلیه آن ها استفاده کنید.

صفحه ستون ها و پیچ ها بایستی تمیز و عاری ازچربی ، گریس و رنگ باشند . تجهیزات نصب شدنی را تنظیم و ثابت نمایید . اگر لازماست صفحات فاصله گذار برداشته شوند آنها را کمی پرب نمایید تا برداشتن آن ها آسانشود .

مطمئن شوید که قالب بندی محکم و آب بند است تا ازحرکت و خروج گروت جلوگیری شود.

 

اختلاط :

مطمئن شوید سطوح داخلی مخلوط کن مرطوب بوده ولیآب آزاد وجود نداشته باشد .سپس مقدار آب را اندازه گیری و به داخل مخلوط کن بریزید. در حین چرخیدن مخلوط کن و به آرامی Dezoflow  2500 را به آن اضافه نمایید . به مدت 3 تا 5دقیقه همزدن را ادامه دهید تا ملاتی همگن ، روان ، نرم و بدون حباب به دست آید.

ریختن :

بلافاصله پس از اختلاط اقدام به ریختن نمایید ،همواره از نقطه ای ملات را بریزید که کمترین فاصله را با اطراف داشته باشد. ملاترا به صورت پیوسته بریزید و در صورت امکان ارتفاع لازم برای تامین فشار حرکتی راایجاد نمایید

گروت های Dezoflow   باانواع پمپ های تزریق قابل استفاده اند . پس از ریختن Dezoflow  2500  بلافاصله روی سطوح باز رابا گونی مرطوب به طور کامل بپوشانید و آن راخیس نگهدارید تا زمانی که گروت آمادهپرداخت سطحی شود و یا اینکه گیرش ملات کامل گردد . در صورت عدم امکان مصرف آب میتوانید از مواد عمل آوری سطحی به نام Dezocure  استفاده نماید.

 

انبارداری :

این محصول را در مکان سرپوشیده و به دور تابشخورشید و بارندگی و روی پالت نگهداری نمایید. از فشار زیاد پرهیز شود . عمر مفیدمحصول حدود 12 ماه است اگر در شرایط مناسب و در کیسه های اصلی نگهداری گردد.

 

نکات مهم :

دمای ملات و اجسامی که در درون آن گذارده می شوندبایستی بین 5+ تا 35 + درجه سانتی گراد باشد . مقدار و دمای آب را افزایش ندهیدزیرا موجب روانی بیش از حد ملات و در نتیجه بروز پدیده آب انداختگی و یا جداشدگیمی شود.

Dezoflow  2500 در ضخامت های بین 10 تا 150 میلی متر ریخته می شود . برای تامین ضخامت های کمتر از 10 میلی متر با بخشفنی کلینیک فنی و تخصصی بتن مشورت نماید.

از انجام عملیات اضافی و استفاده از ویبره پرهیزنمایید .

تحت هیچ شرایطی Dezoflow  2500 را دوباره رقیق ننماید و از مصرف بیش از حد تعیین شده خود دارینمایید.

برای تولید احجام بزرگ از مخلوط کن و برای اختلاطیک کیسه گروت از دریل و همزن استفاده کنید.

 

 

مقادیر مصرف :

هر کیسه 25 کیلوگرمی 12.9 لیتر فضا را پر می کندو در حالت روان 78 کیسه 25 کیلوگرمی برای پر کردن یک مترمکعب لازم است .

 

 

احتیاط و ایمنی :

همانند تمامی محصولات پایه سیمانی گروت Dezoflow  2500  نیز ممکن است باعث آسیبشود . در صورت تماس احتمالی با چشم ها بلافاصله آن را به مدت 15 دقیقه با آب شستشوداده و به پزشک مراجعه نمایدد. در صورت تماس با پوست آن را به دقت بشوید.

 

تاییدیه کیفیت :

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصیبتن ایران عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشد .

 

 

 


or
or
A password will be send on your post
Registration