Spectr News Theme

ترمیم و آب بندی سازه سولفورپیت پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی

کد پروژه : 11

ترمیم و آب بندی سازه سولفورپیت پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی

براساس این قرارداد که فی مابین شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( شرکت مهندسی ژرف تابان مهر ) و شرکت مپنا منعقد گردید ، اقدام به اجرای ترمیم و آب بندی سازه سولفورپیت پالایشگاه فاز 13 عسلویه به صورت فشار منفی پرداخته خواهد شد.

مدت قرارداد این پروژه 2.5 ماه می باشد. از مشکلات این کار می توان به کیفیت پایین بتن ، مقاومت شیمیایی مورد نیاز ، دمای بالای بهره برداری ، کرمای هوا و ارتفاع سازه ها اشاره کرد.

کارفرمایان محترم می توانند جهت مشاوره ، اخذ شرح کار و مشخصات فنی در خصوص تعیرات و آب بندی ، مقاوم سازی و سایر خدمات تخصصی بتن با بخش مهندس کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462-44618379 ) تماس حاصل فرمایند.

 

 

 

 

افزودنی های حفاظت و آب بندی بتن

امروزه با توجه به اهمیت دوام سازه های بتنی از یک سو و از سوی دیگر تاثیر مستقیم و غیر مستقیم کاهش نفوذپذیری بتن بر دوام بتن باعث گردیده است که به کارگیری افزودنی های متنوع بتن رواج زیادی یابد. این امر به خصوص در مناطق با پتانسیل بالای تخریب مانند سواحل دریا و یا مکان های با میزان یون کلر و سولفات بالا در محیط ، و یا  سازه های با کاربری هیدرولیکی ، این امر اهمیت مضاعفی پیدا می کند.

این مقوله به معرفی انواع افزودنی های آب بندی بتن توسط مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران پرداخت می شود. انواع محصولات ارائه شده در این زمینه توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( رایحه بتن سبز ) به شرح سبز می باشد.

  • فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربوسیلات Dezobuild D-10 : این افزودنی با کاهش حداکثری نسبت آب به سیمان ، باعث کاهش نفوذ پذیری و آب بندی سازه ها و به تبع حفاظت از آن می گردد. این سیستم برای بتن های جنرال ، قطعات پیش ساخته و یا بتن های معمول شهری مناسب می باشد. باید توجه داشت این محصول می تواند در تلفیق با پودر میکروسیلیس عملکرد مناسب و  پر رنگ تری در آب بندی و حفاظت سازه ها به خصوص در سواحل خلیج فارس و سازه های صنعتی داشته باشد. میزان مصرف این محصول 0.3 تا 0.8 وزن سیمان مصرفی میباشد.
  • ژل میکروسیلیس الیاف دار Dezomix 4500 : این محصول ترکیبی معین از پودر میکروسیلیکا ( در حدود شصت درصد ) ، فوق روان کننده ملامین و نفتالینی و الیاف بتن می باشد. این محصول با ایجاد فرآیند های فیزیکی و شیمیایی ، باعث کاهش حداکثری نفوذپذیری بتن و افزایش مقاومت الکتریکی آن عملکرد بی نظیری در بتن به خصوص در نواحی خوردنده خواهد داشت. این محصولات ( میکروسیلیس ) که مصرف آن به شدت در آیین نامه پایایی توصیه شده است با کاهش نسبت آب به سیمان نیز عملکرد مضاعفی در کاهش نفوذپذیری و جلوگیری از ایجاد درزهای اجرایی خواهد داشت.  این محصول برای مخازن آب و فاضلاب ، اسکله ها ، نیورگاهها ، مخازن پساب ، محوطه سازی ، فونداسیون ها ، زیرزمین ها و ... مناسب می باشد. میزان مصرف این محصول بین 5 تا 10 درصد وزن سیمان مصرفی می باشد.
  • سوپر ژل میکروسیلیس الیاف دار Dezomix P-4500 : این محصول نیز ترکیبی از پودر میکروسیلیکا ، فوق روان کننده بتن بر پایه پلی کربوکسیلات اتر و الیاف بتن می باشد. این محصول به علت پایه فوق روان کننده با میزان مصرف پایین تری ( 1 تا 3 درصد وزن سیمان مصرفی ) به اسلامپ مورد نظر خواهد رسید. لذا پر واضح است که میزان میکروسیلیس وارد شده به بتن در مترمکعب مقدار پایینتری و کمتر است مقدار بهینه و توصیه شده استفاده از میکروسیلیس می باشد. این محصول که به عنوان سوپر ژل یا ژل میکروسیلیس اقتصادی نیز شناخته می شود  برای بتن های صرفا آب بند می تواند مناسب باشد و برای بتن های در معرض خوردگی به علت میزان پایین میکروسیلیس وارد شده توصیه نمی شود.
  • افزودنی آب بندی کریستال شونده Crystal C320 : این محصول بر پایه آخرین تکنولوژی آب بندی دنیا بوده و با ایجاد کریستال های غیرمحلول در بتن باعث حذف حفرات مویینه در بتن می گردد. از مزایای این سیستم آب بندی فعال و شیمیایی درون بتن و حتی پس از گذشت زمان و نیز بستن ریز ترک های موجود در عمق و سطح بتن می باشد. این محصول قابلیت استفاده در همه سازه های مورد نظر جهت حفاظت و آب بندی می باشد. میزان مصرف این محصول 2 درصد وزن سیمان مصرفی برای نسبت آب به سیمان تا 0.45 می باشد.
  • افزودنی آب بندی Dezoseal G-330 : این محصول بر پایه پلیمر های آبگریز می باشد برای بتن های در معرض آب های جاری و ریزشی مناسب می باشد. این محصول با ایجاد خواص آب گریزی در بتن باعث آب بندی بتن در برابر آب می گردد. میزان مصرف این محصول که به صورت پودر و مایع ارائه می گردد ، نیم درصد وزن سیمان مصرفی میباشد. این محصول برای آب بندی کانالها ، محوطه ها ، پلاستر بیرونی ساختمان ها و ... مناسب می باشد.
  • افزودنی چسب بتن لاتکس Dezobond P-2200 : این محصول بر پایه پلیمرهای اکرلیکی می باشد و با اضافه شده به بتن یا ملات باعث ایجاد خواص آب بندی قوی می گردد. میزان مصرف این محصول 5 تا 10 درصد وزن سیمان مصرفی میباشد. از این رو یک محصول گران جهت آب بندی به حساب می آید. این محصول برای ایجاد ملات یا بتن های تعمیری آب بند ، پلاستر آب بند دیوارهای خارجی ساختمان ، کاشی و سرامیک کاری آب بند ، پلاستر آب بندی در استخر ها ، پر کردن حفرات و میان بولت ها در مخازن مناسب می باشد.

or
or
A password will be send on your post
Registration