Spectr News Theme

کرگیری , کاشت میلگرد ( آرماتور )‌و بولت در بتن

کد خدمات : 10

کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ْ مجری تخصصیعملیات های کاشت میلگرد (‌آرماتور )‌و بولت در بتن و کرگیری

اجرای کاشت میلگرد و بولت در بتن

کاشت بولت ( میلگرد یا آرماتور ) در بتن چیست ؟ یکی ازتحولات مثبت و تاثیر گذار در اجرای سازه های بتنی امکان کاشت بولت و بولت در بتنمی باشد. نیاز به کاشت بولت و بولت در بتن به دلایل مختلفی به موجود می آید.کاشتبولت و بولت به علت تغییر مشخصات سازه ، کاشت بولت و بولت به علت نقایص اجرا، کاشتبولت و بولت به علت شرایط بهره برداری ، کاشت بولت و بولت به علت تغییرات در نقشهاجرایی ، کاشت بولت و بولت به علت راحتی اجرا و ... از جمله از دلایل کاشت بولت وبولت در بتن می باشند.

امروز انواع مختلفی از چسب های کاشت بولت در بتن توسط شرکتهای تولید کننده گوناگون ارائه می شود. این چسب های کاشت بولت دارای ترکیباتشیمیایی و مشخصات مقاومتی و شیمیایی مختلفی می باشند.

چسب های کاشت بولت از نظر بسته بندی نیز دارای دو نوع میباشد. چسب های کاشت بولت با بسته بندی تزریق به روش گان و چسب های کاشت بولت بابسته بندی حجمی و کیلوگرمی.

کاشت بولت در بتن دارای مراحل مختلفی می باشد. عملیات کاشت بولت و بولت در بتن مسلح به ترتیبشامل سوراخ کاری بتن به وسیله دستگاه کرگیری یا گرد بر بتن به عمق و قطر مناسب ولازم ، شستشو و تمیزکاری داخل سوراخ به وسیله دستگاه دمنده و مکنده ، تزریق واعمال چسب به وسیله گان  یا به صورت شره ای( با توجه به نوع بسته بندی ) و نصب بولت می باشد.

عمده بولتهای کاشت شده به این روش بسته به نوع چسب ، پس ازگذشت 48 ساعت از زمان اجرا قابل بهره برداری می باشند.

از جمله نکات حائز اهمیت در عملیات کاشت بولتدر بتن تمیز کاری مناسب سوراخ ایجاد شده می باشد.

عملیات کاشت بولت اجرایی از طریق آزمایش کشش بولت کاشته شدهقابلیت کنترل کیفی را دارد. نتیجه مثبت در این آزمایش بریدگی بولت می باشد. لازمبه ذکر است قلوه شدن بولت و یا خارج شدن بولت در تست عملیات کاشت بولت گزینه هایدیگر ممکن می باشند. در صورت بروز این دو نتیجه این امر نشان از مشکلات اجرایی ویا محاسباتی در عملیات کاشت بولت در بتن دارد.

امروز یکی معتبر ترین شرکت های تولید کننده چسب کاشت بولت یابولت در جهان هیلتی می باشد. چسب های کاشت بولت هیلتی دارای مقاومت کششی در خوریمی باشد که در جدول زیر ذکر گردیده است. از خصوصیات ویژه چسبکاشت بولت و بولت هیلتی ، اجرای راحت و خصوصیات فنی بالای آن می باشد.

چسب های کاشت بولت و بولت هیلتی با وجود هزینه بالا امروزه درمیان متخصصین و کارشناسان طرفداران زیادی دارد که به علت اطمینان از کیفیت محصولمورد نظر می باشد.

از چسب کاشت بولت و بولت هیلتی می توان برای کاشت بولت در سطوحعمودی و افقی و کاشت بولت استفاده نمود. چسب کاشت بولت و بولت هیلتی را می توان بااستفاده از گان های مخصوص اعمال و اجرا نمود. چسبهای کاشت بولت و بولت  هیلتی در بسیاری از پروژه های معتبر کاشت بولت یا بلت استفادهشده است.

 

برخی از موارد مصرف چسب کاشت بولت یا بولت هیلتی استفاده برایبرای نصب ماشین آلات ، گارد ریل ها ، بیس پلیت ها ، بولت ها و ... می باشد.

جدول تست کشش چسب هیلتی

مقاومت کششی

Ton

عمق کاشت

mm

سایز بولت

mm

6.5

110

14

8

130

16

10.5

150

18

15

170

20

17

190

22

20

210

24

25

250

28

27

280

32

 

 

روش انجامکنترل کیفیت عملیات کاشت آرماتور ( میلگرد ) در بتن :

بهترینروش برای تست کیفیت کاشت آرماتور انجام آزمایش مقاومت کششی آرماتور در بتن (گیرداری آرماتور در بتن ) می باشد. این آزمایش با عنوان Pull Off شناخته می شود.

عملکردآرماتور در هنگام کشش بیانگر صحت اجرا می باشد. نتیجه این تست می تواند منجر به جاری شدن آرماتور یا میلگرد ، برآمدنآرماتور و یا قلوه کن شدن بتن گردد. بدیهی است بهترین نتیجه گزینه نخست یعنی جاریشدن میلگرد می باشد.

 

علتو دلیل نیاز به کاشت آرماتور یا میلگرد و بولت در پروژه های عمرانی :

دربعضياز پروژه هاي عمراني به دليل تغيير در نقشه هاي معماري و سازه يا به دليل تغييركاربريو گسترش سازه نياز به كاشت آرماتور مي باشد. در اين راستا «شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران » با بهره مندي از تيم مهندسي كارآزموده از مرحلهطراحي تا اجرا در خدمت كليه مجريان و مشاوران مي باشد.

شركت کلینیکفنی و تخصصی بتن ایران  با استفاده از نرم افزارهايمخصوص و با توجه به وضعيت سازه قديمي و نيروي وارده، محل كاشت ، نوع ميلگرد و عمق كاشترا محاسبه و اجراي آن را نيز به عهده مي گيرد.

or
or
A password will be send on your post
Registration